Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Titta så snett morallagar kan leda:
http://www.newsmill.se/artikel/2011/...r-med-brytning
Det är detta många av oss i forumet har varnat för under lång tid. Sexköpslagen och hela sexualbrottskapitlen måste skrivas om. HD måste sätta ner foten!
Jag var på Hedmans rättegång i tingsrätten, och hela den där artikeln, och konklusionen att
"man inte får ha sex med lättklädda kvinnor som talar med brytning" är en sån extrem extrapolation och avsiktlig feltolkning så att det är löjeväckande.
Du får absolut ha sex med lättklädda kvinnor. Du får absolut ha sex med kvinnor som talar med brytning. I Hedmans fall handlade det om två kvinnor som knappt kunde tre ord på engelska. Som hade en, låt oss säga, uppseendeväckande klädsel. Som utan att knappt ha talat med killarna följde med dem. Som Hedman först hade sex med den ena, sedan bytte han och Dulee, och Hedman hade sedan sex med den andra.
Jag satt i Rådhuset under Hedmans huvudförhandling i tingsrätten, och det stod samtliga uppenbart att Hedman visste att de var prostituerade, och att han definitivt
borde ha anat att de var det - ergo likgiltighetsuppsåt.
Det är en söt tolkning Söderqvist gör. Och det är en underhållande rubrik. Men tro mig - Hedman var fullt medveten om att damerna betalades av vår käre vän Dulee för de tjänster de utförde.