• 3
  • 4
2011-01-25, 17:03
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FizzStanex
kläder och det som jag själv "ägde" tog jag självklart med mig, men möbler tog jag inte med!
hade nog fått det om jag velat, men ville möblera min första lägenhet själv ifrån grunden.

Samma här, tog det jag ägde. Men hade inte dragkrok på bilen och flyttade cirkus 100 mil. Fick hjälp av min farmor och pappa lite ibörjan till möber; Säng, skrivbord, matbord. Resten har jag stått för själv. Hade en ihopskrapad budget på ca 25k och egen bil. Packade bilen med allt jag ägde och drog.

Farmor betalade också mitt körkort när jag fyllde 18, så massa tack till henne. Min mor dock har det rätt knapert så där har hon fått hjälp av mig istället ibland. Så kan det vara.
Citera
2011-01-26, 21:32
Medlem
Pytons avatar
När jag flyttade första gången till studentlägenhet betalade mina föräldrar bensin och försäkring på min bil. Jag körde inte så mycket med bilen men deras hjälp var värd runt 1000 kr/mån. När jag köpte bostadsrätt lånade de ut 100k i långtidslån, dvs betala när jag vill/har möjlighet.
Citera
2011-01-28, 13:23
Medlem
Jag fick bostadsrätt + möbler. Enda kravet var att jag skulle skaffa jobb/studier så att jag kunde betala avgifter och räkningar som hör till lägenheten.

Morsan betalar min cosmopolitanprenumeration också....

EDIT: Glömde biten med "bo med morsan". Det skulle aldrig komma på fråga, vi älskar varandra som dotter och mor gör, men vi skulle aldrig kunna bo under samma tak Hus i helvete...
Senast redigerad av Fiskgjusen 2011-01-28 kl. 13:29.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in