• 1
  • 2
2011-01-20, 21:23
Medlem
Jag själv och de flesta av mina kompisar fick hjälp av våra föräldrar när vi flyttade hemifrån. Vilket såklart var tacksamt ekonomisk. Dock har varken jag eller någon av mina kompisar (vad jag vet) fått hjälp med att känna oss hemmastadda genom att våra mammor bott med oss den första tiden.

Genom att ha läst trådar på Flashback har jag förstått att vissa mödrar erbjuder sina barn denna tjänst och jag kan därför inte låta bli att fråga hur många det egentligen är som nyttjat denna tjänst. Samt, vad ni som velat ha er mamma boendes tillsammans den första tiden men vars mamma inte ställt upp har tagit er till? Har ni hyrt någon surrogatmamma eller nåt i den stilen?

Jag frågar då jag i mitt liv aldrig hittills träffat på problemet tidigare förutom på Flashback, vilket får mig att undra om jag och mina kompisar är udda på något sätt...

Förutom ovanstående skulle det vara intressant att veta vilken övrig hjälp, ekonomisk, fysisk eller psykisk, ni fick vid första flytten.
Senast redigerad av Magban 2011-01-20 kl. 21:27.
Citera
2011-01-20, 21:28
Bannlyst
Sjukaste jag hört.

Flyttade när jag var 18 tyckte det var skönt utan folk som skriker.
Citera
2011-01-20, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag själv och de flesta av mina kompisar fick hjälp av våra föräldrar när vi flyttade hemifrån. Vilket såklart var tacksamt ekonomisk. Dock har varken jag eller någon av mina kompisar (vad jag vet) fått hjälp med att känna oss hemmastadda genom att våra mammor bott med oss den första tiden.

Genom att ha läst trådar på Flashback har jag förstått att vissa mödrar erbjuder sina barn denna tjänst och jag kan därför inte låta bli att fråga hur många det egentligen är som nyttjat denna tjänst. Samt, vad ni som velat ha er mamma boendes tillsammans den första tiden men vars mamma inte ställt upp har tagit er till? Har ni hyrt någon surrogatmamma eller nåt i den stilen?

Jag frågar då jag i mitt liv aldrig hittills träffat på problemet tidigare förutom på Flashback, vilket får mig att undra om jag och mina kompisar är udda på något sätt...

Förutom ovanstående skulle det vara intressant att veta vilken övrig hjälp, ekonomisk, fysisk eller psykisk, ni fick vid första flytten.

Flyttar man, så flyttar man.... Och då ska man ju bo själv. Min mor har inte bott med mig under första tiden och jag hade blivit väldigt chokerad om jag hade fått ett sådant erbjudande.
Citera
2011-01-20, 21:32
Medlem
rullstolsbundens avatar
Om min morsa hade kläckt den idén när jag flyttade hade jag flyttat till ett annar riktnummers-område, det finns väl en anledning till att man flyttar, för att komma bort från päronen och klara sig själv?
Citera
2011-01-20, 21:32
Medlem
CaptainObvss avatar
Låter väldigt märkligt. Har faktiskt aldrig hört talas om detta fenomen. Skulle aldrig komma på tanken att låta morsan bo med mig den första tiden för att göra mig "hemmastadd".
Citera
2011-01-20, 21:33
Medlem
talans avatar
Fick hjälp med flytten. That's it.
Citera
2011-01-20, 21:38
Medlem
dag-ottos avatar
Modern min handlade mat för 1000kr varje månad tills jag fick jobba heltid

Edit: Tack Mamma <3
Citera
2011-01-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullstolsbunden
Om min morsa hade kläckt den idén när jag flyttade hade jag flyttat till ett annar riktnummers-område, det finns väl en anledning till att man flyttar, för att komma bort från päronen och klara sig själv?

Jag känner lite som du... Jag hade diverse blondiner och några brunetter som hjälpte mig att känna mig hemmstadd, dock utan moderskänslor eller ens intentionen att något skulle vara moderligt. Tvärtom njöt jag av att mina föräldrar var långt, långt borta.. Hela 20km..

Men, men...

Annars fick jag hjälp med ytrenovering av lägenheten... Min pappa fick tillbringa närmare 2veckor med att tapetsera och måla tak i bästa högsommarvärme. Då tog jag honom för given, men nu när det gått drygt 15år känner jag mig mer tacksam än någonsin, då jag nu vet vad vad han offrade för min skull..

40% av någons semester är trots allt ganska mycket oavsett om det är nära kompisars eller föräldrars semester det handlar om.
Citera
2011-01-20, 21:51
Medlem
Pappa betalade mina möbler och lite annat jox. Men att mamma skulle "flyttat" med låter psykiskt sjukt!!!

Fan vad äckligt..
Citera
2011-01-20, 21:59
Medlem
putte31s avatar
Bara utläningar som gör så.
Citera
2011-01-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Pappa betalade mina möbler och lite annat jox.

Det kan jag tänka mig är vanligt, men hur vanligt?
Citera
2011-01-20, 22:21
Medlem
Jag som preparerar för första flytten kan säga att den hjälp jag får är planering av inköp samt ytlig renovering när det väl kommer i form av tapetsering / målning.

Och sen har jag fått frikort att komma med lunchlådor och bli försedd med rester varje söndag. Morsans mat även när man flyttar är inte fy skam.

Men att dom skulle flytta med mig, även för "att göra sig hemmastadd" fallerar inte hela konceptet med en flytt då? Man vill väl bort och klara sig själv?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in