2011-01-19, 23:50
Medlem
Tja!

För några månader sen behövde en kompis till mig lite hjälp och bad mig pantsätta hans ägodear(han va inte myndig då) till honom på Sefina Pant.
Gjorde det dåra, och nu i mitten av februari så når vi 4 månader och tiden har altså gått ut..

Kompisen vill då förlänga lånet.. Nu till min fråga.. Får jag brev hem snart om att de ska auktionera bort hans prylar? För ja har ingen lust att få hem brev o få massa frågor för något som inte ja gjort egentligen..
Och kompisen är nu 18 år.. Kan jag skriva över lånet, adressuppgifter och allt till honom nu så ja slipper allt hassle?

Tack så mycket för hjälp !!
Citera
2011-01-20, 00:08
Medlem
underworlds avatar
Vet inte hur den pantbanken funkar men på "den i min stad" får den som har pantsedeln förlänga lånet, så i det här fallet får han gå in och förlänga lånet helt enkelt. Att skriva över lånet går egentligen inte, utan det skall lösas och den nya personen får panta grejjerna igen, men med lite övertalning ska det nog gå bra att skriva över ändå. Ring och snacka med dem om du är osäker, men du hur farligt är ett brev? I värsta fall säljer de bara grejjerna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in