Nu kanske det delvis beror på att jag är egenföretagare och jobbar lite närsomhelst dygnet runt i princip, men jag kommer ofta på mig själv med att värdera min fritid enligt vad jag skulle ha tjänat om jag hade jobbat den timmen istället för att sitta på Flashback och försöka analysera fram en logisk slutsats kring huruvida en grävling skulle spöa en kaukasisk ovcharka i obeväpnad envig på en liten klippa i havet
Det är åtminstone den logiken som ligger bakom hur jag fördelar min tid, känner jag att det behövs mer slantar i plånboken inom en överskådlig framtid så väljer jag att tjäna X kr genom att jobba istället för att "kasta bort" de X kronorna på att spendera 2 timmar i soffan framför en film.
Sen är ju allt relativt, om jag arbetade dygnet runt under slavliknande förhållanden i en kinesisk fabrik för 2 kr i timmen och bara fick en timme fritid i månaden, så skulle ju den timmen vara guld värd. Om förhållandena är de rätta och extrema nog så skulle man säkert till slut nästan kunna slå ihjäl nån för en timmes fritid om så krävdes