2005-05-27, 04:12
Medlem
bajtets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Då missar man ju det bästa, ormen som krampar därinne !

HAHAHA, det var ju riktigt kul!!
Vad sägs om att "hoppa upp en våning då" (vid bakifrånsex; övertydlig..) Då känns ju hur ormen krampar...
Citera
2005-05-27, 09:59
Medlem
Sara25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajtet
HAHAHA, det var ju riktigt kul!!
Vad sägs om att "hoppa upp en våning då" (vid bakifrånsex; övertydlig..) Då känns ju hur ormen krampar...
Tycker vi känner varandra så pass väl att jag får skälla lite på dig! Det här är faktiskt allvarligt. Många kvinnor mår skit av p-medel. Vissa av oss vill inte köra med kladd på rumpan eller analsex VARJE GÅNG. Vi vill kunna ha alldeles vanligt "sprut-i fittan-sex" också. Ni män vet inte hur bra ni har det ...
Citera
2005-05-27, 10:05
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara25
Tycker vi känner varandra så pass väl att jag får skälla lite på dig! Det här är faktiskt allvarligt. Många kvinnor mår skit av p-medel. Vissa av oss vill inte köra med kladd på rumpan eller analsex VARJE GÅNG. Vi vill kunna ha alldeles vanligt "sprut-i fittan-sex" också. Ni män vet inte hur bra ni har det ...

Håller med och förstår fullständigt

Vi har det bra för det mesta, förutom när kopparspiralen stack mej framtill.
Citera
2005-05-27, 10:44
Medlem
Maidens avatar
Just nu är jag gravid så nu använder jag inget alls men har provat allt möjligt och p-spruta är det absolut bästa tycker jag. Man tar den var tredje månad så man slipper ta piller varje dag. Det bästa med spruta är att mensen försvinner helt.
Citera
2005-05-27, 11:28
Medlem
Beatrixs avatar
Frun fick operationsrelaterad blodpropp men slutade ändå med pillrena. Hon bytte till spiral efter första barnet, gjorde tydligen riktigt ont att sätta in (på MVC) men det som hände var att hon blev kåt som en kanin och mensen försvann helt och hållet. Inga hormonattacker som med pillrena.

Efter andra barnet åkte spiralen in igen och den här gången var det hennes gynekolog som satte in den, kändes inte alls den här gången.
Samma biverkningar som förra gången, jag får knappt vara ifred
Citera
2005-06-23, 10:08
Medlem
Sara25s avatar
Jag fortsätter att envisas med piller, är nu inne på tredje sorten. Har tagit dem i 3 veckor nu och visst märker jag biverkningar, men hittills verkar de här pillren fungera bäst.

Om det var män som blev gravida hade det aldrig sålts p-medel med biverkningar ...
Citera
2005-06-23, 11:07
Medlem
Tesans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden
Just nu är jag gravid så nu använder jag inget alls men har provat allt möjligt och p-spruta är det absolut bästa tycker jag. Man tar den var tredje månad så man slipper ta piller varje dag. Det bästa med spruta är att mensen försvinner helt.

När man slutar ta p-spruta, hur lång tid tar det då innan mensen kommer igång? Förstår att det är väldigt olika, men på ett ungefär?
Citera
2005-06-23, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden

Om man inte har oturen att blöda varenda dag under hela perioden. Den risken finns.
Citera
2005-07-12, 11:01
Medlem
Sara25s avatar
Väcker liv i den här tråden (igen).

Igår fick jag nog av p-pillren (3 sorten jag provar) och slängde skiten. Hormoner verkar helt enkelt inte funka på mig. Tyvärr har min dktor semester, så kan inte komma fram till en annan lösning förrän om en månad.

Så, vad gör vi under tiden? Jo, jag vet att kondom finns, men det är ingen av oss ett fan av. Hur stor är egentligen risken vid "avbrutna"? Då menar jag bara hur stor är risken att man kan bli gravid av försats, att han hinner dra sig ut vet jag. (Ja, idiotiskt tänkande egentligen, men har man haft samma pojkvän ett tag lär man sig hur han fungerar).

Som ung fick man ju alltid höra att det var så extremt lätt att bli gravid, det skulle mer eller mindre räcka om han kom utanför men tänk om någon liten fisk hittade in. Persona (p-medelsdator som diskuterats tidigare i tråden) visar ju att man kan ha helt oskyddat sex vissa dagar, och att man bara kan bli gravid ibland. Det kan helt enkelt inte vara så "lätt" som man blivit lärd.

Lite rörigt inlägg, men men.
Citera
2005-07-12, 12:03
Medlem
LadyTieras avatar
Är du beredd att ta konsekvenserna och ta hand om det ev barnet så kör på, men har du tänkt ta abort vid ev graviditet är det dumheter och avhållsamhet alt. kondom bör praktiseras tills din doktor återkommer.
Citera
2005-07-12, 15:08
Medlem
Mitt ex har en p-stav insatt och den fungerar bra, dock vet man somsagt inte riktigt när mensen kommer..vissa får näst intill ingen alls..vissa kan ha små blödningar flera veckor i streck vilket är lite jobbigt..
Citera
2005-07-12, 18:44
Medlem
J.Ns avatar
Sara25: Se till att han slutar i god tid innan kommer så är risken liten. Ska han däremot dra sig ur precis innan så ökar den markant.

Jag känner eller har känt några par som i princip bara kört med att avbryta i god tid i över 10 års tid utan ett enda misstag, men som blev lätt gravida när de väl försökte bli det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in