P-piller och sexlust
Hej. Jag och min flickvän har varit ihop i ungefär 17 månader nu och ungefär vid januari förra året började hon med p-piller, vi hade då varit tillsammans i en månad och vi knullade på som ett par nykära kaniner, vilket vi också var. Efter kanske ett halvår när den där nykär känslan släppt hade vi självklart inte sex lika ofta (2-3ggr varje dag som i början) men iallafall 2-3ggr under en helg. Allt var frid och fröjd och förhållandet bra, men i november 2007 märkte jag att hennes sexlust blev mindre och mindre, efter ett flertal misslyckade försök att initiera sex frågade jag henne vad som stod på och fick bara svaret att hon inte hade lust, jag lät det vara ett tag och försökte att inte pressa henne, visst hade vi sex men inte i närheten lika ofta som förut. Kanske 1gång per vecka, och då ses vi varje fre, lör och sön vanligtvis.
Till slut frågade jag henne riktigt vad som stod på och att det kändes som att hon inte var riktigt tänd på mig längre och att gnistan höll på att dö, hon började då gråta och sa att hon inte förstod varför och att hon var så himla rädd att förlora mig, att hennes hjärna ville men kroppen ville inte. Hon har/hade även rätt svårt att bli våt nu, det tog myyycket längre tid att få henne våt än förut om man säger så.
Idag är det inte bättre kan jag säga, det kom en period för några veckor sedan då hon var riktigt stormkåt och jag tror vi hade sex 7ggr under en helg, men sen poff, ingenting igen. Nu har vi setts 6dagar, tor, fre, lör, sön, tis och ons och inte en ENDA GÅNG har vi haft sex, inte för att jag har försökt initiera det men jag tänkte att om hon får lust borde faktiskt hon också ta initiativ någon gång, för jag vet att hon vågar sånt, det har hon gjort tusen gånger förut. Men nejdå, ingenting hände och jag kan faktiskt inte förstå ett skit varför.
Vårat förhållande är helt perfekt om man bortser från sexlivet, inte för förutsägbart, vi kommer mycket bra överens även fast det ibland blir småbråk som i vilket "normalt" förhållande som helst, vi hittar på mycket saker tillsammans och vi trivs väldigt bra ihop, har en hel del gemensamt, styrketräning bland annat och saker och ting är i det stora hela väldigt bra. Men när det kommer till sexbiten suger det verkligen.
Det verkar som det hela bara blir värre och värre och det blir bara mindre och mindre sex, sex är väldigt viktigt och utan det känns det som man lika gärna kan vara kompisar. Hennes kärlek för mig verkar det inte vara ett dugg fel på, hon är hur gos-sugen som helst och väldigt kärleksfull av sig, inte kall på något sätt, ett fenomen som brukar kunna yttra sig då känslor har svalnat menar jag.
Det jag undrar är, kan p-piller efter 1-1.5år ha en sån verkan att det tar bort sexlusten rejält för vissa? För efter att ha tänkt rejält på det här så har jag faktiskt bara kommit till den slutsatsen att det i sånna fall måste vara dom.
Jag antar att det finns folk här med mycket erfarenhet och jag hoppas att jag får informationsrika svar.
Tack på förhand!