2011-01-19, 20:06
Medlem
Kan tänka mig spånskiva är bättre men endå svag så därför frågar jag er.

Är så att jag ska säkra källarförrådet och dölja att där står en moped pga dem ringt och klagat idag!

Vill såklart komma billigt undan, har två skivor som jag hittat av tjockare modell men måste ha på väggarna intill grannarna och resterande.

Kollat på byggmax, enda jag vet såhär i staffanstorp

http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/Skivmaterial/Trabaserade-Skivor/Default.aspx

board känns ju svagt men är väll kanske endå rätt segt? ska sitta på insidan av nätet som är där redan.

Dörren ska det sitta utändigt med hål som jag trär buntband igenom, tjockare modell då dörren är ej av trä.

räknat att jag kan behöva 10st ca, får kolla upp det och vill inte punga ut för mycket ju.

tacksam för svar och ursäktar ev onödig text.
Citera
2011-01-19, 20:35
Medlem
Milwaukees avatar
För rent insynsskydd duger ju Masonite (eller om det heter board nu för tiden), annars hade jag kört på OSB. OSB-skivan är mycket trevligare att jobba med, särskilt om du ska ha en skiva som dörr.
Citera
2011-01-19, 20:36
Medlem
fafafafas avatar
Förstår inte vad du vill veta?

En gispskiva tar man sig igenom med ett knytnäveslag, spånskiva kräver såg.
Vill du komma billigt undan och slippa gips så kör på OSB, trä och billigare än spån.

Grejen är att vill man komma in där så kan det ju kvitta vad du klär med...
Citera
2011-01-19, 21:03
Medlem
Ja det jag vill veta, påstår ju inte att jag är duktig, dock kunde jag förstå det med gipsskivan men vill försäkra mig.

Ja ta sig in kan man princip hur mycket man än skyddar, men tror inte tjuar spenderar all för mycket tid utan veta vad där finns.

edit:fafafafa vet inte ar du har kollat nu men osb är dyrare än spånskivan ju? och dem är nästintill lika stora, kanske du som inte har koll här.
Citera
2011-01-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milwaukee
För rent insynsskydd duger ju Masonite (eller om det heter board nu för tiden), annars hade jag kört på OSB. OSB-skivan är mycket trevligare att jobba med, särskilt om du ska ha en skiva som dörr.

eftersom osb är dyrare så kan jag tänkas ta det till dörren, spån smular ju så lätt.

tackar för svar
Citera
2011-01-19, 22:36
Medlem
MaZtoRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milwaukee
För rent insynsskydd duger ju Masonite (eller om det heter board nu för tiden)

Masonite är ett varumärke. Brukas dock väldigt mycket i folkmun istället för board.
Citera
2011-01-20, 12:19
Medlem
grovsmides avatar
Hehe efter påtryckningar om att flytta moppen så är nu förrådet täckt av billiga skivor..precis som att det göms stöldgods där bakom, eller att en uteliggare flyttat in

Finns det plats så ställ en massa flyttlådor som täcker moppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in