2011-01-19, 17:40
Medlem
UnknownAwarenesss avatar
http://www.newser.com/story/109830/m...wisconsin.html
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8436057.ab

Nu kan vi lägga till kossor till listan på djur som massdött nyligen.
Sjukdom? Biologiskt virus? Föroreningar?

<Citat från aftonblaskan>
Citat:
Över hela världen har till synes oförklarliga fall av massdöda djur dykt upp. De 200 döda kossor som en bonde hittade på sin gård i Portage County, Wisconsin kan dock ha sin förklaring.
Fått lunginflammation

Enligt en veterinär som undersökt djuren är det troligaste att de råkat ut för något form av virus som kan ha orsakat lunginflammation. Provtagningar från de döda kossorna ska undersökas på ett laboratorium i staden Madison.

Till den lokala tevestationen WSAW säger den ansvarige veterinären att korna börjat dö redan i början av förra veckan, medan den sista kossan i skocken avled under lördagen. När djuren börjat visa symptom på sjukdom tog det inte längre än 12 timmar innan de avled. Korna visade inga tecken på förbättring trots att behandling satts in.

Under söndagen fraktades de döda korna i lastbilar bort från gården. Enligt veterinären ska viruset som drabbat korna inte på något sätt vara farligt för människor.
Massdöd i Vietnam

Samtidigt rapporteras det att fler än 9 000 bufflar och kor har dött i Vietnam. Det ska vara en ovanligt sträng kyla som drabbat landet som orsakat massdöden av djuren. Tidigare i veckan ska man ha räknat till mer än 700 döda bara under en dag.

Vietnamesiska myndigheter uppmanar nu bönder att se över tillståndet hos djuren, enligt den statliga nyhetsbyrån SGGP.

Citera
2011-01-19, 18:01
Medlem
Rarrehs avatar
Virus som ledde till lunginflammation enligt AH. Domedagen är nära
Citera
2011-01-19, 20:00
Medlem
Nej allt är nu kört, nu går det fan åt helvete med allt och alla!!
Anton
Citera
2011-01-20, 02:23
Medlem
Fattar inte hur detta INTE kan vara första side stoff? Inte ens en EXTRA skylt eller någonting trots att över en miljon fiskar spolats upp på stränder och över 10 000 fåglar mass dött runt om i världen dom senaste veckorna och sedan står det även att 9000 bufflar massdött i Vietnam, varför reagerar ingen?

Vad beror allt på?
Citera
2011-01-20, 05:11
Medlem
H4xs avatar
Nu ska jag mina damer och herrar delge er en teori, delvis min egna...

Behövde knappt tänka efter vad ja skulle skriva, för detta är så logiskt... Sluta upp med att blunda för verkligheten(säger inte att alla gör det, riktar inte det "budskapet mot någon personligen"), vi lever på en jord som icke är gjord för allt detta "skit" vi rent ut sagt misshandlar jorden. om man tar en snabb resumé genom åren som gott oberoende om man är religiös eller icke religiös, så har det alltid funnits naturkatastrofer, sjukdomar och dylikt.

Men skillnaden mellan då och nutid är att omfattningen av dess effekter blir mer och mer, ta bara 2010 till exempel... Vulkaner, jordbävningar lite var stans, fåglar och kossor som dör och sist men inte minst utbredningen av alla sjukdomar m.m.

Så det jag vill säga är, utan att låta som nån smart liten tratt som kan allt är att allt detta vi upplever kommer troligen bara bli värre och värre och öka i omfattning därför att vi mänskor på denna jord har skapat och skapar fortfarande vår egen framtid, och den ser inte direkt ljus ut.

Skulle kunna fortsätta o skriva långa rader och hela böcker om detta, men så är det iallafall enligt mig och orsakerna är också många, otroligt många...

/H4X
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in