2011-01-19, 17:11
Medlem
Schlaktarnns avatar
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...pojke-i-vilsta

Citat:
Pojken var på väg för att möta sin mamma vid träningshallen i Vilsta. Längs med gångvägen mellan campingen och badet stötte han på en man som på något sätt fick pojkens uppmärksamhet.

– Jag kanske stoppar dig för att jag ska mörda dig, ska mannen ha sagt.

Pojken blev livrädd och vågade inte gå därifrån.

– Mamman började fundera på vart han tagit vägen, säger Lennart Vestergren vid Eskilstunapolisen.

Hon tog bilen och körde runt i området, och fick snart syn på hennes son och mannen. Först då vågade pojken gå ifrån mannen till sin mamma. Samtidigt ska mannen ha gått därifrån.

Mannen hade ett ganska säreget utseende och polisen hoppas få hjälp av allmänheten för att identifiera honom.

Han ska ha varit cirka 35 år gammal eller äldre, 175 centimeter lång med väldigt ljust, nästan vitt hår uppsatt i hästsvans. Han var klädd i en lång svart överrock, svarta byxor och svarta kängor.

– Det borde vara andra människor som har sett honom eller kanske till och med känner igen honom, säger Lennart Vestergren.

Vad kan detta va för en sjuk man?
Citera
2011-01-19, 17:24
Medlem
VonRofs avatar
Har själv blivit mordhotad som ung bara så där på gatan av en invandrare. Inte fan hamnade det i tidningen för det..

Detta är väl nån lite smått psyksjuk med tanke på vad han sa och hur han klär sig med tanke på åldern.
Citera
2011-01-19, 20:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Har själv blivit mordhotad som ung bara så där på gatan av en invandrare. Inte fan hamnade det i tidningen för det..

Detta är väl nån lite smått psyksjuk med tanke på vad han sa och hur han klär sig med tanke på åldern.
Gjorde ni polisanmälan? Kontaktade ni media? Minst ett av dessa två kriterier, sannolikt båda, måste nog föreligga för att det skall uppmärksammas i tidningen -- inbillar jag mig i alla fall.

Jag håller med, någon psyksjuk typ, fast jag tycker beteendet talar tydligast för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in