• 1
  • 2
2011-01-19, 15:21
Medlem
fakenames avatar
Ja som topic lyder så kommer jag snart bli utkastad, vart ska jag ta vägen och hur överlever jag?
Citera
2011-01-19, 15:23
Medlem
Var gärna mer specifik

Varför ryker du ut?
Jobbar du?
Familj?
Vänner?
Citera
2011-01-19, 15:24
Medlem
Apelsiners avatar
Skogen.

Jaga djur med vässat träspjut. Plocka svamp och bär när hösten kommer.
Citera
2011-01-19, 15:26
Medlem
Sparv88s avatar
Du kanske skulle passa på att ta ut lite semester, res iväg någonstans.
Citera
2011-01-19, 15:27
Medlem
fakenames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fusion-Bomb
Var gärna mer specifik

Varför ryker du ut?
Jobbar du?
Familj?
Vänner?

för att mina föräldrar är dumma i huvet, jag letar jobb som fan men får ingen stöttning och det enda dom göra på dagarna är att hota med att kasta ut mig, och idag sa min pappa till mig att detta va sista gången. vänner har jag gott om men känner att jag vill inte "tränga" mig in på deras liv och förstöra för dom genom att bo och äta deras mat.
Citera
2011-01-19, 15:28
Medlem
tältpinnes avatar
Man hamnar inte på gatan i Sverige om man inte är väldigt självdestruktiv och oresonlig. Kontakta socialen och be om råd inför framtiden?
Citera
2011-01-19, 15:28
Medlem
Soc?
Citera
2011-01-19, 15:30
Medlem
fakenames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kackibraxan
Soc?

kan soc hjälpa en med tex. lägenhet?
Citera
2011-01-19, 15:33
Medlem
anmäld dig till nån jobbcoach och gå på dessa möten, visa till dina föräldrar att du tar initiativ, typ gå fram till dom när du gjort det och säg att du ska på möte med en jobbcoach etc.

Skriven på Arbetsförmedlingen?

Så kanske dom ger dig en chans :/
Annars Soc
Citera
2011-01-19, 15:34
Medlem
Har du sökt några bemannings företag dem tar ofta gärna in timanställningar och det är ju alltid en börjar, du kan ju alltid bo i en billig hus bil till en början. Och när det gäller boende så är det billigaste alternativet för dig ett tält, men man måste ju börja någon stans?
Citera
2011-01-19, 15:35
Medlem
fakenames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fusion-Bomb
anmäld dig till nån jobbcoach och gå på dessa möten, visa till dina föräldrar att du tar initiativ, typ gå fram till dom när du gjort det och säg att du ska på möte med en jobbcoach etc.

Skriven på Arbetsförmedlingen?

Så kanske dom ger dig en chans :/
Annars Soc

jag har redan en jobbcoach, är inskriven på arbetsförmedlingen, ringer dagligen efter jobb, hjälper till hemma, men min föräldrar ser inte att jag försöker anstränga mig, det enda dom kan se som min far säger "en lat jävla människa som inte orkar göra någonting"
Citera
2011-01-19, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fakename
Ja som topic lyder så kommer jag snart bli utkastad, vart ska jag ta vägen och hur överlever jag?

kom och bo med mej?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in