• 1
  • 2
2011-01-19, 01:53
Medlem
AlexxHookers avatar
Hej.
Jag är 20 år gammal, har ingen utbildning över huvud taget, inte ett smack på banken och arbetslös.
Nu har jag fått en idé om att starta företag med 2st kompisar, jag vet att det krävs lång tid utav obetalt hårt arbete innan det lönar sig, men jag är berädd att jobba hur hårt som helst, hur länge som helst.
Problemet är att jag har verkligen ingen aning om vad vi skall syssla med, hur man gör, var man börjar osv, därför vänder jag mig nu till er för att få lite klarhet.
Var börjar jag?
Är det någon idé att änns fundera på att starta eget eller är jag bara en jävla dagdrömmare?
Tips på bra verksamheter/affärsidéer?
Vill veta allt!
Negativa/oseriösa svar undanbedes!
Kan även tillägga att när vi vet vad vi skall göra osv så får jag ett utav min farfars aktiebolag, så vi slipper punga ut för det.
Tack på förhand.
Senast redigerad av AlexxHooker 2011-01-19 kl. 01:59.
Citera
2011-01-19, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
Hej.
Jag är 20 år gammal, har ingen utbildning över huvud taget, inte ett smack på banken och arbetslös.
Nu har jag fått en idé om att starta företag med 2st kompisar, jag vet att det krävs lång tid utav obetalt hårt arbete innan det lönar sig, men jag är berädd att jobba hur hårt som helst, hur länge som helst.
Problemet är att jag har verkligen ingen aning om vad vi skall syssla med, hur man gör, var man börjar osv, därför vänder jag mig nu till er för att få lite klarhet.
Var börjar jag?
Är det någon idé att änns fundera på att starta eget?
Vill veta allt!
Kan även tillägga att när vi vet vad vi skall göra osv så får jag ett utav min farfars aktiebolag, så vi slipper punga ut för det.
Tack på förhand.

Får man fråga vad för slags företag ni tänkt starta? Inom vilken bransch så att säga?
Citera
2011-01-19, 01:59
Medlem
Brukar sitta fint med en affärsidé till att börja med.
Citera
2011-01-19, 02:00
Medlem
AlexxHookers avatar
Det vet vi inte.
Vi vet bara att vi vill starta eget och kunna tjäna pengar på det någon gång i slutändan.
Vi kan tänka oss att göra i princip precis vad som helst.
Citera
2011-01-19, 02:01
Medlem
Guest-onlines avatar
Om du redan har ett företag, redo att skrivas över till dig och dina vänner...
varför frågar du oss?
Fråga din farfar som en gång registrerat firman, hur man omregistrerar.

Beställ också handböcker på nätet, finns en hel uppsjö ganska billiga men jävligt bra böcker om hur man startar, bygger och håller uppe ett litet eller medelstort företag.

Har du en bra affärsidé som ni alla tror på, sök starta eget-bidrag.
Får ni det så har ni tid åt eran idé och endast åt eran idé i några månader.

Googlande hade gett mer, gör det ist och håll dina affärer ifrån FB.

Om ni vill ha bra idéer till att tjäna pengar, så har jag en hel del.

Ni kan i dagsläget säkerligen omsätta minst en miljon/år på att sälja t-shirts med hippster-mönster.
Designa dessa först och lägg upp försäljningen (via internet),
sök sedan bidrag, köp material och tryck.

En bild på mumintrollet på en röd bakgrund kan lix kosta 75-975kr, det säljer om det är rätt bild.
Ni kan dessutom tjäna pengar via annonser på eran sida.

Annars är afficher en bra idé.
Kanske även spegelvända? Så att de behöver köpa två...
Eller stansa pussel av dem, som man får bygga på väggen.

Uppfinn ett brädspel?
En blandning mellan kubb och kortspel?

Känner ett gäng killar som började sälja polo-tröjor och sponsra olika lag från Frankrike.
Efter bara drygt ett år delade de en villa för 20mille (hyrd givetvis) och festade varje dag.

Sålde tröjorna gjorde de i tre olika butiker, en i Paris och två efter solkusten i Spanien.
I Puerto Banus kunde de sälja ALLA TRÖJOR från samma lag, till samma kund.
Alltså alla storlekar och färger, på en gång.
De tog drygt 140-150€/styck för dem jävlarna också.
Senast redigerad av Guest-online 2011-01-19 kl. 02:26.
Citera
2011-01-19, 02:01
Medlem
knullklassons avatar
Det viktigaste är att du har en idé som du verkligen brinner för och tror på. Du har ingen affärsidé överhuvudtaget om jag förstått rätt? Om det är så har du börjat i fel ände...
Citera
2011-01-19, 03:28
Medlem
Har du ingen ide behöver du inte fundera på hur du ska starta den. Vi kan komma på hur många bra ideer som helst till dig men är det inget du tycker är roligt kommer det gå åt helvete i alla fall.
Citera
2011-01-19, 10:35
Medlem
AlexxHookers avatar
Det är själva idén att få igång ett företag som jag brinner för.
Jag skulle tycka att det var kul oavsett vad det är vi sysslar med =)
Det är själva tanken på att en dag vara sin egen chef och slippa pussa någon annans rumpa.
Citera
2011-01-19, 10:49
Medlem
Blaupens avatar
Citat:
Det är själva idén att få igång ett företag som jag brinner för.
Jag skulle tycka att det var kul oavsett vad det är vi sysslar med =)
Det är själva tanken på att en dag vara sin egen chef och slippa pussa någon annans rumpa.
Det är helt fel anledning till att starta företag. För det först - och som andra påpekat - så måste du ha en idé. Denna idé måste du tro väldigt starkt på och du måste gilla tanken på att utveckla och realisera den.
Citera
2023-05-09, 21:37
Citat:
Hej.
Var börjar jag?
Är det någon idé att änns fundera på att starta eget eller är jag bara en jävla dagdrömmare?
Vill veta allt!
Tack på förhand.
12 år sen, Alexx. Hur har det gått?
Citera
2024-04-26, 20:43
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
12 år sen, Alexx. Hur har det gått?

Nog många som gör det 😂
Citera
2025-02-12, 16:54
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Börja så här. VAD är ni bra på? Tänk sedan, hur kan ni tjäna pengar på det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in