2011-01-20, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
om jag vill maxa min dröm behövs ju cash och det har ju bara dom rika så hur gör vi fattiga?

hur tror du dom rika blev rika? dumma as som du förtjänar att vara fattiga.
Citera
2011-01-20, 21:31
Medlem
Carl-Magnuss avatar
Vi lever bara en gång, och därför bör man (enligt mig) utnyttja den tid vi har här på jorden till maximal njutning och själslig såväl som kroppslig tillfredsställelse. Därför förstår jag inte varför folk spenderar 8 tim per dag på att sitta och slava för andra för att sedan komma hem och upprepa samma rutin som varje dag större delen av sitt liv. Succén i karriären eller pengar kommer inte betyda något på dödsbädden. Lev livet istället. Patetiskt. Livet är så mycket mer än allt som de flesta gör.
Citera
2011-01-20, 22:15
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Magnus
Vi lever bara en gång, och därför bör man (enligt mig) utnyttja den tid vi har här på jorden till maximal njutning och själslig såväl som kroppslig tillfredsställelse.

Så jag borde knulla mer och börja forska i drogträsket?
Citera
2011-01-20, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Magnus
Vi lever bara en gång, och därför bör man (enligt mig) utnyttja den tid vi har här på jorden till maximal njutning och själslig såväl som kroppslig tillfredsställelse. Därför förstår jag inte varför folk spenderar 8 tim per dag på att sitta och slava för andra för att sedan komma hem och upprepa samma rutin som varje dag större delen av sitt liv. Succén i karriären eller pengar kommer inte betyda något på dödsbädden. Lev livet istället. Patetiskt. Livet är så mycket mer än allt som de flesta gör.

Amen Broder.
Slava för andra är ordet. Vem kommer att tacka er när ni ligger i graven och arbetet bort hela livet?
Inte ägaren i alla fall, han är för upptagen med att bada i pengarna ni tjänat åt honom.

Gör så jävla lite ni bara kan på jobbet allt annat är en personlig katastrof för er själva.
Citera
2011-01-20, 23:41
Medlem
001001s avatar
Eftersom alla måste var och sig för själva arbeta ut sin egna befrielse det vill säga rena sina sinnen av egoistiska bra handlingar som är till nytta för en själv först och främst.
Citera
2011-01-20, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Så jag borde knulla mer och börja forska i drogträsket?

du borde göra allt som du vill göra för allt är meningslöst i alla fall och glömt så fort du dör.
Citera
2011-01-21, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv
För att det naturliga urvalet valt bort dem som inte gör det, så klart.

Hoppas alla andra i den här tråden skämtar, för det här är faktiskt det enda riktiga svaret. De flesta människor har (mer eller mindre medvetet och mer eller mindre dolt för andra) inneboende krafter som driver dem framåt att agera och bli så framgångsrika och mäktiga som möjligt. Det är helt enkelt ett "segrande" beteende, och de som saknar det faller till föga för dem som äger det.

Det finns ingen särskild poäng med detta, men sån är verkligheten. Din inställning kommer aldrig att bli den i världen dominerande. Den kommer konkurreras ut av inställningen hos folk som är mer ambitiösa. De kommer, med ett språk som kidsen förstår, äga dig.
Citera
2011-01-21, 01:14
Medlem
secryxs avatar
För att folk tycker om att ha kul och tillfredsställa sina behov.
Citera
2011-01-21, 01:15
Medlem
Snyggs avatar
TS tankegång är faktiskt inte helt åt helvete. Många människor som inte förstår poängen med att leva, och mår därefter.
Citera
2011-01-21, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm-
Hoppas alla andra i den här tråden skämtar, för det här är faktiskt det enda riktiga svaret. De flesta människor har (mer eller mindre medvetet och mer eller mindre dolt för andra) inneboende krafter som driver dem framåt att agera och bli så framgångsrika och mäktiga som möjligt. Det är helt enkelt ett "segrande" beteende, och de som saknar det faller till föga för dem som äger det.

Det finns ingen särskild poäng med detta, men sån är verkligheten. Din inställning kommer aldrig att bli den i världen dominerande. Den kommer konkurreras ut av inställningen hos folk som är mer ambitiösa. De kommer, med ett språk som kidsen förstår, äga dig.

det roligaste är ändå att döden är oundviklig även för de rika
Citera
2011-01-21, 01:25
Medlem
viadolorosas avatar
Martin Luther i kombination med kapitalismen

http://robinwoodchurch.files.wordpre...in-luther1.jpg +

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...lism_color.gif

=
Senast redigerad av viadolorosa 2011-01-21 kl. 01:37.
Citera
2011-01-21, 01:44
Medlem
om bara folk visste vilket liv dom rika lever på arbetarnas bekostnad så skulle ni sluta kämpa rätt snart. Så åter till frågan varför kämpar ni så mkt?

kan det va för att systemet/de rika har sett till att ni sitter med skulder, barn, räkningar, förväntningar, csn...
systemet gör allt för att hålla er på plats och inte våga leva det liv ni vill leva. första dan du satte din fot i skolan började systemet staka ut ditt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in