2011-01-19, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbas
Hey man hur vet du ens att allt kommer ta slut. Tänk om du ligger å sover å drömmer nu, då vill du ju maxa din dröm och göra massa feta saker. Sen när du vaknar kommer du ha grymmaste drömmen att tänka på.
Sen vet du ju iof inte säkert på om du lever i verkligheten eller om det är några croutcha aliens som styr oss eller kanske bara att du precis blev uppäten av en daggmask och hallucinerar av maskens magsyror. Finns jag på riktigt liksom eller är det här du som hittar på att jag skickade in det här i din flashbacktråd.

vi kanske inte ens lever, känns jävligt skumt det här ännu mindre anledning att kämpa. om jag vill maxa min dröm behövs ju cash och det har ju bara dom rika så hur gör vi fattiga?
Citera
2011-01-19, 01:24
Medlem
Extras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
vi kanske inte ens lever, känns jävligt skumt det här ännu mindre anledning att kämpa. om jag vill maxa min dröm behövs ju cash och det har ju bara dom rika så hur gör vi fattiga?

Blir rika, eller ändrar tankesätt till något där lycka inte baseras på pengar
Citera
2011-01-19, 01:29
Medlem
Guest-onlines avatar
Citat:
om jag vill maxa min dröm behövs ju cash och det har ju bara dom rika så hur gör vi fattiga?
Ni fattiga vaknar, byter tankesätt, blir rika och lever drömmen.
Eller byter dröm.
Citera
2011-01-19, 01:30
Medlem
Citat:

Brorsan man är aldrig fattig på hopp,kärlek och fantasi. Och med det tror jag att man kan komma var man vill.

Pengar är inte allt om man har lite färg!
Citera
2011-01-19, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extra
Blir rika, eller ändrar tankesätt till något där lycka inte baseras på pengar

vi fattiga kan inte bli rika, inte utan att kämpa så mycket så att vi förlorar oss själva

det är ju tur att dom rika också dör tänk om dom fått leva i oändlig lyx för evigt det gör det skönt att veta att vi alla ska dö
Citera
2011-01-19, 02:05
Medlem
bon-vivants avatar
De flesta människor gillar nog att leva. Att du ens funderar över detta får mig att tro att du inte har så många vänner, jobb och ambitioner. Se till att skaffa detta, så kommer du att må mycket bättre och känna att du vill leva. Det spelar ju ingen roll om livet är verkligt eller ej, det känns ju lika skönt ändå.
Citera
2011-01-19, 02:08
Medlem
Livet kanske är förjävligt,

men bättre än alternativet.

Eller också inte, vad vet jag. Men varför ta risken?
Citera
2011-01-19, 02:34
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
För att det naturliga urvalet valt bort dem som inte gör det, så klart.
Citera
2011-01-19, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extra
För att det är precis lika meningslöst att inte göra något som att göra något. Så varför inte?

+1

Det är väl roligare att gå upp ur sängen varje dag än att bara ligga kvar till man dör.
Citera
2011-01-19, 05:53
Medlem
Tempas avatar
Lusten min käre vän. Lusten...
Citera
2011-01-19, 06:16
Citat:
varför kämpar alla så mycket? vi ska ju ändå dö allihopa? varför skaffa barn dom kommer ju dö också..
varför kämpar folk på företag som dom själva inte ens äger? är inte det bästa att alltid försöka göra så lite som möjligt

För att vi människor med hög moral och stark entreprenörsanda vill dra världen upp ur dyn och ge våra efterkommande en rationell värld där frågor som "varför kämpa så mkt" kommer anses som otroligt korkade och ett tecken på livlig fantasi.
Citera
2011-01-19, 16:39
Bannlyst
Citat:
varför kämpar alla så mycket? vi ska ju ändå dö allihopa? varför skaffa barn dom kommer ju dö också..
för att det är roligare än att sitta still och inte göra något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in