• 1
  • 2
2011-01-19, 00:08
Medlem
Man är väl olika.. men var rak ,det e det bästa.
Citera
2011-01-19, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendelag
Man är väl olika.. men var rak ,det e det bästa.

Jo, jag håller med dig, men det känns bara så jävla löjligt att säga till nån "hej, kan du ringa mig oftare istället för att skriva sms?" Haha!
Citera
2011-01-19, 00:36
Medlem
Du kan ju säga nånting om att det för tillfället är nåt fel på din telefon och att du inte kan ta emot sms och att hon därför får ringa om hon vill prata med dig. Efter ett tag kanske hon blir mer bekväm med det och fortsätter ringa även när din telefon är "fixad".

Tycker dock att du är lite petig som tycker att en sån här liten grej är ett problem, påminner en del om Jerry Seinfeld
Citera
2011-01-19, 15:50
Medlem
Medves avatar
Jag tycker det är kul med sms, man vet att personen tänker på en.
Citera
2011-01-19, 16:06
Medlem
TheSituations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Jag kanske uttryckte mig lite fel. Jag menar alltså i romantiska sammanhang. Visst kan facebook vara bekvämt när man vill låtsas hålla kontakten med sina gamla klasskamrater och så, och SMS kan vara ett billigare alternativ istället för att ringa. Men inte finns det några ~20+ som fortfarande träffar nya människor eller håller kontakten med nära och kära (speciellt kära) genom dessa bot-liknande medier?

Det ju skillnad på att hålla kontakten och att bara vilja meddela något kortfattat. Vi vet ingenting om hur ofta TS och hans tjej ses eller hur ofta de talar med varandra. SMS är ju inget kommunikationsmedel med vilket man för en längre dialog och är överlägset ett samtal om man bara vill meddela något kortfattat: hej, när kommer du över ikväll?. Så att avfärda SMS fullständigt är överdrivet.
Citera
2011-01-19, 16:29
Medlem
Leifsons avatar
Kan ju finnas tillfällen då telefon är opassande, och då sms blir användbara istället med.

Att ringa är dessutom dyrt.
Citera
2011-01-19, 19:28
Medlem
Antts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSituation
Det ju skillnad på att hålla kontakten och att bara vilja meddela något kortfattat. Vi vet ingenting om hur ofta TS och hans tjej ses eller hur ofta de talar med varandra. SMS är ju inget kommunikationsmedel med vilket man för en längre dialog och är överlägset ett samtal om man bara vill meddela något kortfattat: hej, när kommer du över ikväll?. Så att avfärda SMS fullständigt är överdrivet.
Nja men nu har ju TS tjej inte ringt på 3 veckor. Hon har med andra ord ersatt allt ringande med "söta sms". Det säger något om henne och/eller deras förhållande tycker jag. Men så är jag också långt ifrån expert på ämnet, så jag kan lika gärna vara helt ute och cykla.
Citera
2011-01-19, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DSOTM
Vet inte om ni flashbackare har funderat över detta men jag personligen anser att när man är i relation med någon man gillar, och har sagt att man är kär i helst vill prata med personen på telefon så man hör varandra och kan tolka varandras humör, känslor osv.

Träffar nu en tjej sedan ett par månader tillbaka som är helt underbar på många sätt och vis och det verkar bli nåt seriöst av det här.. och jag får massa gulliga sms osv. av henne men ringer, gör hon nästan aldrig! Fattar inte vad grejen är, om man skriver och säger att man saknar den andra och dylikt, vill man då inte prata med personen? Irriterar mig som fan men jag känner samtidigt inte att jag ännu är i position att gnälla på henne på grund av detta.. kanske låter som ett litet problem i mångas öron men att jag har tagit initiativet och ringt de senaste 3 veckorna får verkligen hennes ord att tappa sitt syfte lite.. måste dock poängtera att det är skitmysigt när vi ses men så det verkar inte som att hon ljuger om sina känslor..

Vad borde jag göra? Sluta ringa henne? Säga det till henne?

Tack för alla tips!

Vänj dig. Det finns FÅ tjejer som vågar/vill prata i telefon med killar. Anledningen till detta är att killar inte vill prata om allt mellan himmel och jord och att hon redan har gjort det i 2 timmar med sin tjejkompis. Tjejer vill bara prata för att bli bekräftade/sedda/få något/höras. Killar pratar OM något och stannar där.

Du har helt enkelt hittat en helt vanlig medel IQ befriad svensk tjej som har en telefonräkning på 8000 kronor och inte känner för att spara pengar på sina tjejkompisar utan hellre SMSar dig än de.
Det är det vanligaste I landsproblemet vi har.

DU borde dumpa henne och hitta en tjej som passar dig och som har växt upp såpass mycket att hon kan prata i tio minuter med dig. Antingen det, eller så har ni inget att prata om.

Tycker det är skoj att du hittat någon att tycka om, men tyvärr så tröttnar tjejer på sin partner ganska snabbt och min misstanke är att du har hittat typen "oseriös slampa", men jag har väl säkert fel. Denna typ av tjej vänstrar i kvadrat och använder mobilen som sitt livs största ägodel. Om hon inte pratar i telefon med dig, så är chansen att hon gör det med någon annan. Vet du varför? För att hon omedvetet kommer att tänka på den andra då hon snackar med dig och hon är rädd för att försäga sig/det ska höras.

Jag lider med dig, då jag aldrig kan förstå varför tjejer fortfarande tror att de kan bete sig så här och gå runt i ett rosa moln av bullshit halva livet och sedan skylla bort allt på någon annan. Jag önskar också att man kunde ha rak kommunikation med en tjej, men om du har det så kommer hon snabbt hitta en glassig inställsam blatte som bara ler och håller med hela tiden...kort sagt; tjejer vill inte, kommer aldrig vilja och har aldrig velat ha rak enkel kommunikation. Detta beror på att tjejer är mentalt handikappade i 90 % av fallen och att vi män utrustades med de bästa hjärnorna..i många fall..

Get used to it..

Ja jag är inte feminist, tvärtom...
Citera
2011-01-22, 14:02
Medlem
Kan berätta att hon ringde igår kväll faktiskt! Fan vad glad man blev.. jag har fortfarande inte tagit upp det med henne men hoppas att den nya "trenden" fortsätter. Kan hålla med vissa som skriver här att sms är funktionellt i vissa sammanhang men jag kompromissar gärna bort 4 gulliga sms per dag mot ett trevligt samtal varannan dag om ni förstår vad jag menar..

Lerchos: Jag tycker nog du tar i lite mycket här. Visst hade jag mina misstankar om vad hon var för tjej i början, faktum är att hon är en ganska "vanlig svensk tjej" som förmodligen behöver bekräftelse, likt många andra. Hon är dock allt annat än nån omogen fjortis och har många fina sidor.
Ang. de två sista styckena i ditt inlägg tolkar jag det som att du tror att tjejer är mycket mer benägna att "spela" i början av förhållandet än killar? Visst har de tankarna kommit upp men det känns nu som att det kan bli något bra av detta.
Men du har säkert rätt i många andra fall och visst har hon en tendens att bara snacka utav helvete om allt möjligt i både telefon (när jag ringer) och irl men jag ser det som mest positivt för den som har stött på den sortens tjejer som är principiellt tysta av sig, tänker i 5 min innan de yttrar nåt tankefullt och allmänt dödar en med blicken så fort man slängt ur sig nåt på måfå från hjärtat.. det är fan en plåga som jag besparar yrkeslivet! Med tjejen ska det vara go skitsnack och inga jävla pk-krav och genomtänkta argument. Därmed säger jag inte att intelligensen hos båda könen är oviktig och borde speglas i diskussionerna, det gör den sannerligen här i de lagom doser man vill ha den efter en tuff dag i Sveriges (och världens) offentliga pk-rum.

Tack för svaren och tipsen, kan berätta mer om ifall samtalen från henne blir fler, annars röstar jag för rösten i de flesta lägen!
Citera
2011-01-22, 16:39
Medlem
gggannas avatar
Jag ringde och pratade med min kille när jag hade ett distansförhållande i artonårsåldern, men efter det så har jag aldrig gillat att prata i telefon med folk. Vet inte varför, men det känns bara tråkigt och meningslöst eftersom man ändå inte ser några ansiktsuttryck eller får ett verkligt känsloutbyte. Ströprata gör jag med min kille när vi ses och i mer vardagliga situationer. Nu kanske TS inte bor lika nära sin flickvän, och då känns det väl som att man vill kunna småprata via telefon, men det är ändå meningslöst att hålla räkningen vem som ringt flest gånger, ring henne när du vill prata och bli glad om hon ringer eller sms:ar, det betyder inget speciellt om hon bara inte gillar att prata i telefon.
Citera
2025-04-18, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needsleep
Måste bara fråga... Tänker du inte själv?

Anledningen till att hon SMSar istället för att tala i telefon är vill hon få något kort sagt, snabbt utan att behöva sitta i telefonen och komma på något att snacka om. Annars ås kanske hon är blyg och bara osäker på att hon ska göra bort sig i telefon.

Skärp dig, du måste verkligen slå världsklass i att vara usel på kvinnovetenskap.

Precis, och detta gäller inte bara kvinnor heller utan gäller alla.
Jag är man och jag smsar gärna.
Visst är det kul att prata i telefon men inte om det blir för ofta.
Sen kan ju vissa ha svårt att prata i telefon och komma på vad man ska säga.
Nör man ses irl så är det inga problem om det är tyst en stund och ingen har nåt att säga, man kanske sitter och kollar på solnedgången eller se tv men om det blir tyst i 5 sekunder i telefon och ingen säger nåt så blir det lätt lite stelt och krystat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in