• 1
  • 2
2011-01-18, 23:41
Medlem
Vet inte om ni flashbackare har funderat över detta men jag personligen anser att när man är i relation med någon man gillar, och har sagt att man är kär i helst vill prata med personen på telefon så man hör varandra och kan tolka varandras humör, känslor osv.

Träffar nu en tjej sedan ett par månader tillbaka som är helt underbar på många sätt och vis och det verkar bli nåt seriöst av det här.. och jag får massa gulliga sms osv. av henne men ringer, gör hon nästan aldrig! Fattar inte vad grejen är, om man skriver och säger att man saknar den andra och dylikt, vill man då inte prata med personen? Irriterar mig som fan men jag känner samtidigt inte att jag ännu är i position att gnälla på henne på grund av detta.. kanske låter som ett litet problem i mångas öron men att jag har tagit initiativet och ringt de senaste 3 veckorna får verkligen hennes ord att tappa sitt syfte lite.. måste dock poängtera att det är skitmysigt när vi ses men så det verkar inte som att hon ljuger om sina känslor..

Vad borde jag göra? Sluta ringa henne? Säga det till henne?

Tack för alla tips!
Citera
2011-01-18, 23:46
Medlem
Måste bara fråga... Tänker du inte själv?

Anledningen till att hon SMSar istället för att tala i telefon är vill hon få något kort sagt, snabbt utan att behöva sitta i telefonen och komma på något att snacka om. Annars ås kanske hon är blyg och bara osäker på att hon ska göra bort sig i telefon.

Skärp dig, du måste verkligen slå världsklass i att vara usel på kvinnovetenskap.
Citera
2011-01-18, 23:47
Medlem
Antts avatar
Väx upp och be henne göra detsamma? Jag trodde man slutade med SMS, facebook, MSN, PlayAhead och dylikt runt 17-18?
Citera
2011-01-18, 23:47
Medlem
KalleKokss avatar
Hon vågar väl inte säga det i verkligheten, eftersom det krävs stake vilket tjejer inte har. Är det så svårt att förstå? Och du hoppas på att det skall utvecklas till något "seriöst" med en sån tjej?
Citera
2011-01-18, 23:49
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Ibland kanske man inte orkar sitta och prata i telefon i 15-20 min som man brukar göra personen man älskar, då är sms lite smidigare (i vissa lägen).
Hon kanske är lite blyg när ni pratar i telefonen och är rädd för att det skall bli pinsam tystnad, därför föredrar hon sms, där kan hon skriva precis hur hon känner och tänker.

Jag föredrar också att prata i telefonen med personer jag tycker om. Men som sagt, ibland orkar man inte prata i telefonen

Edit: Såg att jag var lite sen
Citera
2011-01-18, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needsleep
Måste bara fråga... Tänker du inte själv?

Anledningen till att hon SMSar istället för att tala i telefon är vill hon få något kort sagt, snabbt utan att behöva sitta i telefonen och komma på något att snacka om. Annars ås kanske hon är blyg och bara osäker på att hon ska göra bort sig i telefon.

Skärp dig, du måste verkligen slå världsklass i att vara usel på kvinnovetenskap.

Alltså jag tror du har lite fel även om du har en point för när jag ringer henne så babblar vi på utav helvete och det blir mer jag som får ta initiativet och säga "hej då"..
Klart jag fattar att det måste vara nåt men det blir jävligt motsägelsefullt när man får djupa "oh vad jag gillar dig" blickar när vi ses och allt är bara toppen. Därför jag tänkte att det mer har blivit nån jävla trendgrej..
Citera
2011-01-18, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Väx upp och be henne göra detsamma? Jag trodde man slutade med SMS, facebook, MSN, PlayAhead och dylikt runt 17-18?

Ursäkta? Jag trodde att det är just den målgruppen och de som är några år äldre som använder sig överlägset mest av iaf facebook men också mycket sms..
Citera
2011-01-19, 00:01
Medlem
Antts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSOTM
Ursäkta? Jag trodde att det är just den målgruppen och de som är några år äldre som använder sig överlägset mest av iaf facebook men också mycket sms..
Jag kanske uttryckte mig lite fel. Jag menar alltså i romantiska sammanhang. Visst kan facebook vara bekvämt när man vill låtsas hålla kontakten med sina gamla klasskamrater och så, och SMS kan vara ett billigare alternativ istället för att ringa. Men inte finns det några ~20+ som fortfarande träffar nya människor eller håller kontakten med nära och kära (speciellt kära) genom dessa bot-liknande medier?
Citera
2011-01-19, 00:01
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Hade du playahead när du var 17-18?

Smyg in lite diskret när ni bara sitter och kallpratar att du inte gillar sms, man borde börja ringa mer, sedan lägger du till ett "eller hur?" så kommer hon svara typ "jo, det är ju typ sant" sedan kommer hon nästan känna sig pressad att hon måste ringa.
Done.
Citera
2011-01-19, 00:04
Medlem
Citat:
Jag kanske uttryckte mig lite fel. Jag menar alltså i romantiska sammanhang. Visst kan facebook vara bekvämt när man vill låtsas hålla kontakten med sina gamla klasskamrater och så, och SMS kan vara ett billigare alternativ istället för att ringa. Men inte finns det några ~20+ som fortfarande träffar nya människor eller håller kontakten med nära och kära (speciellt kära) genom dessa bot-liknande medier?

Jag står helt på din sida där.. att hon är över 20 gör inte saken bättre :/
Men hon är sjukt härlig på så många andra sätt.. vad jag funderar över är om det vore konstigt om jag sa "Jag gillar inte att få sms av dig utan vill höra din röst för du betyder mycket för mig och är någon jag håller av och därför vill kunna prata med" eller nåt i den stilen utan att hon tycker att jag är "på" eller dryg?
Citera
2011-01-19, 00:05
Medlem
Antts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin

Nej jag missade hela PlayAhead-eran. Jag har aldrig ens ägt ett konto. Jag var upptagen med skola och datorspel. Däremot hade jag några kompisar som fortfarande använde det tills de var 17-18.
Citera
2011-01-19, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin

Smyg in lite diskret när ni bara sitter och kallpratar att du inte gillar sms, man borde börja ringa mer, sedan lägger du till ett "eller hur?" så kommer hon svara typ "jo, det är ju typ sant" sedan kommer hon nästan känna sig pressad att hon måste ringa.
Done.

Grymt tips! Sist vi pratade sa jag hur mycket jag hade längtat efter att höra hennes röst.. men det verkar inte ha kommit fram. Ska testa din taktik! thanx.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in