2011-01-18, 21:45
Medlem
downbelows avatar
Tänkte på sånna här som man kan köpa på vanliga ica affärer.
Äta sånna och grönsaker, går man ner i vikt då?

Finns det några risker?Fördelar?
Citera
2011-01-18, 21:56
Medlem
Tomatns avatar
Ligger du på kcal underskott så går du ner i vikt oavsett vad du äter.

Något jag skulle rekommendera är att läsa på lite i tex deffguiden samt att hålla ett högt protein intag så du inte tappar så mycket muskler
Citera
2011-01-18, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av downbelow
Tänkte på sånna här som man kan köpa på vanliga ica affärer.
Äta sånna och grönsaker, går man ner i vikt då?

Finns det några risker?Fördelar?

Nej, det finns inga större risker, förutom att du kommer att tröttna tämligen snabbt och dessutom gå hungrig större delen av din vakna tid, vilken kan förlängas därför du kan få svårt att sova när du är hungrig.

Drick hellre varm choklad, två-tre mackor och en frukt på morgonen

Två hemmagjorda burgare, med ketchup, lök och tomat till lunch.

En omelett med svamp eller skaldjur till middag.

Ovanstående går du ochså ner i vikt på ^^
Citera
2011-01-18, 22:10
Medlem
Estonias avatar
Vad är det för soppor du tänker på? Göra egen eller någon sorts färdig soppa?

Det låter klyschigt att säga "Undvik kolhydrater!" men just pasta och ris är så enkla kalorier, ät hellre potatis då. Pasta och ketchup går att trycka i sig hur mycket som helst känns det som, men testa att enbart äta kyckling en gång och se hur mycket du får i dig. Det är dyrare men mycket enklare att gå ner på.

Ett annat tips är att byta ut all dryck mot vatten eller lightläsk typ Cola zero eller Pepsi max. Vatten är säkerligen nyttigare än lightläsk men ingen av dem innehåller någon energi.

Väg dig på morgonen imorgon och kör på detta i en vecka! ge dig fan på att du ska klara det minst en vecka och väg dig igen samma tid, då kommer att se det fungerar och då kommer motivationen, det är sååå jävla viktigt att man tycker det är i alla fall är lite roligt.

Godd lack!
Senast redigerad av Estonia 2011-01-18 kl. 22:21.
Citera
2011-01-18, 22:16
Medlem
cosmic_dancers avatar
Gör en mirakelsoppa istället. Lägg till bröd med något gott pålägg så blir det godare. Du kommer ju iaf liogga på underskott och gå ner.

http://blogg.expressen.se/mirakelsop...?messid=152125

Lycka till
Citera
2011-01-19, 01:09
Medlem
downbelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Gör en mirakelsoppa istället. Lägg till bröd med något gott pålägg så blir det godare. Du kommer ju iaf liogga på underskott och gå ner.

Lycka till

Intresant diet. vad kan nötkött vara ex?
Citera
2011-01-19, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer

Lycka till

Kan lova att man ligger inte på underskott ifall man äter så mycket frukt man orkar, varför är frukt gott? jo det är allt socker.

Den som skrev det borde dras ut ur sin fantasivärld i öronen.
Citera
2011-01-19, 07:23
Medlem
knepigt med att gå ner i vikt och hålla den är att ändra sin kost till något som man trivs med i längden och som kroppen mår bra av.
inte någon idiotisk mirakeldiet. äta hur mycket frukt som helst? detaljstyrningen av veckans matintag är även den ett stort skämt..vad är meningen?? och hur är det tänkt att fungera socialt mer än ett par veckor? ju mer du äter desto mer går dui ner i vikt? vafan tror människan på det själv?
rensa matsmältningsorganen wtf? inte ett rätt någonstans. jag hoppas det är ett skämt.

nej, läs denna istället från mannen som är ursprunget till bantning.
http://subdude-site.com/WebPages_Loc...ulence1864.pdf
Senast redigerad av chipskungen 2011-01-19 kl. 07:26.
Citera
2011-01-19, 11:27
Medlem
cosmic_dancers avatar
Ska tilläggas att jag inte följt den dieten som jag länkade till men att jag lagat soppan ett antal gånger och ätit den som lunch eller middag i avsikt att hålla igen lite. Så jag har ingen aning om vad för slags nötkött det bör vara. Jag har heller aldrig bytt ut alla dagens måltider mot soppan.

Ät gröt eller fil till frukost och soppan som lunch och middag.
Citera
2011-01-23, 21:19
Medlem
downbelows avatar
Skulle varmpa koppen funka att äta?
3 pack kostar 10 kr,
om man tar en till varje måltid? (frukost ,lunch , middag)
Då spar man pengar också,
Är det farligt att bara äta sånt en längre tid?
Citera
2013-01-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downbelow
Skulle varmpa koppen funka att äta?
3 pack kostar 10 kr,
om man tar en till varje måltid? (frukost ,lunch , middag)
Då spar man pengar också,
Är det farligt att bara äta sånt en längre tid?

Menar du att du bara ska äta 3 varma koppen om dagen?
Citera
2013-01-12, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatn
Ligger du på kcal underskott så går du ner i vikt oavsett vad du äter.

Något jag skulle rekommendera är att läsa på lite i tex deffguiden samt att hålla ett högt protein intag så du inte tappar så mycket muskler

Så är det. Men soppa och grönsaker är ju nyttigt i alla delar. Om någon träffar en person som har lyckats bli tjock på en diet med hög andel av frukt, ta en bild på denne och lägg upp. Frukt har fördelen av att ha sina kolhydrater blandade med sjukt mycket vatten och fibrer vilket gör att man blir mätt utan att få sockerchock eller blir dåsig. Till skillnad från t.ex. bröd (även fullkorn) som har relativt lite fibrer och lite vatten.

Sedan finns det ingen anledning att köpa färdigsoppor eftersom de oftast är äckliga. Vissa blir goda om du pimpar dem. Att göra soppa går snabbt och är skitlätt. Bara att ta buljong och slänga i det man vill ha i.

Det enda jag kan tänka på som inte skulle funka är om du bara äter pulversoppor men för lite frukt och grönsaker för då får du i dig på tok för lite fibrer. Annars så är det bara att köra på och hålla oss andra uppdaterade om hur det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in