• 1
  • 2
2008-11-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
SSRI är skit. Lägg ner och leta efter konstruktiva lösningar på dina problem istället

Helt ärligt

Helt ärligt skulle jag göra det om jag kunde se någon annan lösning på de akuta problemen jag dras med i dagsläget. Ska få terapi också i kombinantion med tabletterna. Men just nu ser jag bara två alternativ; medicinering, eller no more Eckswyzed...
Citera
2008-11-23, 21:21
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckswyzed
Helt ärligt skulle jag göra det om jag kunde se någon annan lösning på de akuta problemen jag dras med i dagsläget. Ska få terapi också i kombinantion med tabletterna. Men just nu ser jag bara två alternativ; medicinering, eller no more Eckswyzed...

Okej, ge det en chans om du är så pass nere, särskilt i kombination med terapi kan du spränga gränser.
Gå in för det 100%, terapin that is
Citera
2008-12-14, 05:50
Medlem
reinkarnerads avatar
Eckswyzed: Fluoxetin skiljer ut sig från andra SSRI genom att vara något mer aktiverande. Kanske kan medicinering med just den göra att du får så mycket kraft att du orkar med att lösa de problem i tillvaron som har förorsakat de psykiska besvären.

Ökad energi kan också vara bra, när man går i modern psykoterapi. För det mesta av arbetet måste man själv göra. Terapeuten kan bara visa vägen. Gå måste man göra själv. Inom t.ex. KBT handlar det mycket om att utföra hemuppgifter mellan sessionerna, vilket ibland kan vara ganska krävande!
Citera
2008-12-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinkarnerad
Eckswyzed: Fluoxetin skiljer ut sig från andra SSRI genom att vara något mer aktiverande. Kanske kan medicinering med just den göra att du får så mycket kraft att du orkar med att lösa de problem i tillvaron som har förorsakat de psykiska besvären.

Ökad energi kan också vara bra, när man går i modern psykoterapi. För det mesta av arbetet måste man själv göra. Terapeuten kan bara visa vägen. Gå måste man göra själv. Inom t.ex. KBT handlar det mycket om att utföra hemuppgifter mellan sessionerna, vilket ibland kan vara ganska krävande!

Ok, "aktiverande" låter bra. Behövs nog om jag ska orka ta itu med den här skiten. Är fast i nåt som mest liknar limbo just nu... Tack för infon!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in