• 1
  • 2
2011-01-18, 17:57
Medlem
L-illuminatos avatar
Blev nyligen tillfrågat av en utländsk agentfirma om en svensk supertalang född 1997. Enligt de så skulle han spela redan i "Second Division". Vilket betyder att han antingen syftar på Superettan (vilket är omöjligt för då skulle alla veta om honom) eller Division II (fjärde högsta ligan).

Därför vänder jag mig nu till er känner ngn på FB till en Division II klubb som har flyttat upp en 13/14åring i truppen.

Känner till några talanger på 95 och 96 fronten men har ingen aning om vem de kan syfta på....
2011-01-18, 18:01
Medlem
thebigmachines avatar
Är du säker på att det är en pojke han snackadse om. Det är ganska "vanligt" att småtjejer spelar i högre divisioner.
2011-01-18, 18:07
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigmachine
Är du säker på att det är en pojke han snackadse om. Det är ganska "vanligt" att småtjejer spelar i högre divisioner.

Är det inte lika vanligt att en liten kille på 13-14 år spelar med ett division två-lag? Är han tillräckligt mycket av en talang borde han vara bra nog att i alla fall träna med dem.
2011-01-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Är det inte lika vanligt att en liten kille på 13-14 år spelar med ett division två-lag? Är han tillräckligt mycket av en talang borde han vara bra nog att i alla fall träna med dem.

jo det är vanligt spelade själv i en division 2 klubb när jag var 13-14 år
2011-01-18, 18:16
Medlem
thebigmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis

Nej det är inte alls lika vanligt. Medelåldern för damspelare i div 1-2 är mycket lägre än för herrarna. Spelar själv i div 1 och de över 20 anses gamla och rutinerade...
2011-01-18, 19:05
Medlem
Citat:
Nej det är inte alls lika vanligt. Medelåldern för damspelare i div 1-2 är mycket lägre än för herrarna. Spelar själv i div 1 och de över 20 anses gamla och rutinerade...

du kan ju inte jämföra herrarnas div 2 med damernas div 2. hur många serier finns det i damfotbollen 3 max 4 herrarna har ju division 8. Tror inte många 14 åriga tjejer räknas som super talanger om de spelar i damernas division 2. utan då bör man nog vara i division 1 eller träna med ett allsvenskt lag. vi snackar här om super talanger.
2011-01-18, 22:35
Medlem
L-illuminatos avatar
Finns det någon 13-14åring i Div II? på herrsidan
2011-01-18, 23:01
Medlem
thebigmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
du kan ju inte jämföra herrarnas div 2 med damernas div 2. hur många serier finns det i damfotbollen 3 max 4 herrarna har ju division 8. Tror inte många 14 åriga tjejer räknas som super talanger om de spelar i damernas division 2. utan då bör man nog vara i division 1 eller träna med ett allsvenskt lag. vi snackar här om super talanger.

Men din pantade idiot jag frågade bara ts om han menade en pojke eller flicka! Sen finns det för övrigt fem serier + "korpen" och nej, man kan inte jämföra damfotboll med herrfotboll alls.

TS: Nej jag har inte hört något. Varför frågade agentfirman just dig?
2011-01-19, 00:11
Bannlyst
Citat:

Citat:
Men din pantade idiot jag frågade bara ts om han menade en pojke eller flicka! Sen finns det för övrigt fem serier + "korpen" och nej, man kan inte jämföra damfotboll med herrfotboll alls.

TS: Nej jag har inte hört något. Varför frågade agentfirman just dig?
Kvinna, vi snackar fotboll här inte damfotboll.

Ska ni genusidioter börja kräva att vi döper om sporten till herrfotboll nu också? Du är ju isf fan värre än aftonbladet: "Lionel Messi, årets manliga fotbollspelare"
Senast redigerad av LoS-bLaNcOs 2011-01-19 kl. 00:14.
2011-01-19, 00:35
Medlem
thebigmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoS-bLaNcOs

Kvinna, vi snackar fotboll här inte damfotboll.

Ska ni genusidioter börja kräva att vi döper om sporten till herrfotboll nu också? Du är ju isf fan värre än aftonbladet: "Lionel Messi, årets manliga fotbollspelare"

Och hur jävla jobbigt kan det vara att sätta ett "herr" framför fotboll? Att du bryr dig. Skäms nästan lite när jag ser att du håller på Real, brukar oftast vara barcasupportrar som är så korkade
2011-01-19, 00:41
Bannlyst
Citat:
Och hur jävla jobbigt kan det vara att sätta ett "herr" framför fotboll? Att du bryr dig. Skäms nästan lite när jag ser att du håller på Real, brukar oftast vara barcasupportrar som är så korkade
För att det inte är herrfotboll. Varför?

1: Det har alltid hetat fotboll.
2: Kvinnor inom sporten är tillåtna, Marta kunde alltså de facto kunnat bildat anfallspar med Tevez i City om hon nu hade varit så bra som svensk media säger.
3: Säger man att någon är skytteligavinnare av Allsvenskan syftar man på Allsvenskan, man säger inte att skytteligavinnaren i Herrallsvenskan... Det samma gäller talanger, tränare, händelser och allting annat.

Så korkad du är kan du gå in i Silly Season-tråden och fråga om det kanske är Chelseas damlag man syftar på när man säger att Chelsea är i behov av en anfallare.
2011-01-19, 00:49
Medlem
Aldrig att det finns en 13/14 åring i DIV 2... ALDRIG! I DIV 2 finns det många heltids spelare och dom flesta sitter på kontrakt där dom får betalt. Har svårt och se att en spelare född 1997 skulle spela i ett lag som deltar i Svenska Cupen isf hade han varit känd vid detta laget. Jag vet en handfull spelare födda 94 som spelar/spelat i DIV2.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in