2024-07-08, 18:28
Medlem
Hyr han fortfarande Gamla Vattentornet i Ronneby? Och bor där? Han hade en stor hästskulptur stående där på balkongen.

Han är inte känd för missbruk i Ronneby utan mer för sitt hat mot högern och moderaterna. Han ordnade konserter ute i Bräkne-Hoby och "sjöng" ut sitt hat för den som orkade lyssna. När han var tonåring själv så bodde han hos sin morfar.
Citera
2024-07-08, 18:54
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Fyfan vilket jävla rövsnack! hahaha
Och ändå är det så det förhåller sig. Särskilt marijuana är fördummande i längden och i synnerhet vid tidig start. Det finns förstås smarta människor som röker regelbundet, men de är smarta trots missbruket, för att de har så pass mycket överskottsintelligens, att en tillräcklig del, för vilka behov det må röra sig om i de enskilda fallen, blir kvar.

Hör Frej till dem? Jag skulle tro att han behållit en stor del av den musikalitet han har men att det mesta övriga fått offras på vägen. Han är ju faktiskt en arketypisk haschtomte.
Citera
2024-07-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Och ändå är det så det förhåller sig. Särskilt marijuana är fördummande i längden och i synnerhet vid tidig start. Det finns förstås smarta människor som röker regelbundet, men de är smarta trots missbruket, för att de har så pass mycket överskottsintelligens, att en tillräcklig del, för vilka behov det må röra sig om i de enskilda fallen, blir kvar.

Hör Frej till dem? Jag skulle tro att han behållit en stor del av den musikalitet han har men att det mesta övriga fått offras på vägen. Han är ju faktiskt en arketypisk haschtomte.

hahaha ok pastorn.
när startade Frej att röka marijuana enligt dig? Har du en egen skala för det här?
Citera
2024-07-08, 20:19
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
hahaha ok pastorn.
när startade Frej att röka marijuana enligt dig? Har du en egen skala för det här?
Jag blir tvungen att spekulera lite löst: någon gång i tonåren, började han. Den manliga hjärnan sägs utvecklas fram till ca 30 års ålder. Det finns fördelar med att inte störa den allt för mycket under den tiden. Men man får ju välja själv.

Nej, jag har ingen "skala", jag resonerar lite utifrån den person som framskymtar bl a i tråden och vad som är känt om flitigt drogbruk.

Han är en verklig tomte men någon måste ju uppfylla den rollen, antar jag.
Citera
2024-07-09, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag blir tvungen att spekulera lite löst: någon gång i tonåren, började han. Den manliga hjärnan sägs utvecklas fram till ca 30 års ålder. Det finns fördelar med att inte störa den allt för mycket under den tiden. Men man får ju välja själv.

Nej, jag har ingen "skala", jag resonerar lite utifrån den person som framskymtar bl a i tråden och vad som är känt om flitigt drogbruk.

Han är en verklig tomte men någon måste ju uppfylla den rollen, antar jag.

Har du träffat honom eller är du säker på att han inte lägger på en karaktär i sociala medier eller musikvideor?

30 år var en ny ålder och nivå på att hjärnan utvecklas må jag ändå påstå. Borde det i så fall inte vara 30 års åldersgräns på Systembolaget?

Spekulera på du, men det bästa med att träffa offentliga personer, om man nu får möjligheten, brukar enligt egen erfarenhet vara att en krossar sina fördomar och förutfattade meningar.

Just nu hatar ni bara på en offentlig person likt man gjorde med Tomas Di Leva 1989 för att han var "annorlunda". Modernt.
Citera
2024-09-11, 12:54
Medlem
Är det någon som vet vad som hänt mellan de en gång i tiden så såta vännerna, Frej och Simon Gärdenfors? De rappade tidigare tillsammans i Far & Son och gjorde diverse hyss men följer numera inte ens varandra på sociala medier. Vad hände?
Citera
2024-09-12, 08:05
Medlem
perpensionaers avatar
Citat:
Har du träffat honom eller är du säker på att han inte lägger på en karaktär i sociala medier eller musikvideor?

30 år var en ny ålder och nivå på att hjärnan utvecklas må jag ändå påstå. Borde det i så fall inte vara 30 års åldersgräns på Systembolaget?

Spekulera på du, men det bästa med att träffa offentliga personer, om man nu får möjligheten, brukar enligt egen erfarenhet vara att en krossar sina fördomar och förutfattade meningar.

Just nu hatar ni bara på en offentlig person likt man gjorde med Tomas Di Leva 1989 för att han var "annorlunda". Modernt.

Nej, det är ingen karaktär han spelar. Allt som skrivs här verkar stämma med vad de som känner honom har berättat för mig. Det är inte bara gräs på drogfronten såvida han inte har städat upp sig på senare år.
Citera
2024-09-12, 08:37
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenMagiskaTaurtan
Är det någon som vet vad som hänt mellan de en gång i tiden så såta vännerna, Frej och Simon Gärdenfors? De rappade tidigare tillsammans i Far & Son och gjorde diverse hyss men följer numera inte ens varandra på sociala medier. Vad hände?
Rappare? Frej ? haha
Farbror Frej är som Sveriges Kid Rock, en pajas som pratar över en beat
att kalla Frej rappare är taskigt emot dom som kan rappa
Citera
2024-09-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perpensionaer
Nej, det är ingen karaktär han spelar. Allt som skrivs här verkar stämma med vad de som känner honom har berättat för mig. Det är inte bara gräs på drogfronten såvida han inte har städat upp sig på senare år.

Vad spelar det för roll vad han berusar sig på ibland? Är du intresserad av vad jag dricker också?
Citera
2024-09-13, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTimmyTim
Stämmer det att han ska bli pappa? Han la upp en bild för inte så längesen på instagram och hurra-ropen vällde in. Trodde aldrig den killen skulle bli pappa. Hur ska det gå när han är tillbaka med Maskinen nu? Och framförallt - hur ska det gå med hans drogmissbruk? Kanske dags att lägga av

Jag såg det inlägget också! Om allt gått vägen under graviditeten borde det finnas ett barn nu. Men ja, Frej har ju kört Maskinen-reunion hela sommaren vad jag sett? Vet inte heller vem mamman är, dock otroligt nyfiken.
Citera
2024-09-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenMagiskaTaurtan

Verkar som han är den typen man inte orkar ha i sitt liv alltför länge. Han har ju brutit med Joy Mbatha, innan Herbert Afasi och nu även Simon. De går väl vidare i livet medan Frej fortfarande är i 15 årsåldern med minderåriga brudar, droger varje dag etc.
Citera
2024-09-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTimmyTim
Verkar som han är den typen man inte orkar ha i sitt liv alltför länge. Han har ju brutit med Joy Mbatha, innan Herbert Afasi och nu även Simon. De går väl vidare i livet medan Frej fortfarande är i 15 årsåldern med minderåriga brudar, droger varje dag etc.

Absolut att man går vidare i livet med intressen och livsstil men de flesta bryter inte helt och avföljer varandra om inget allvarligt hänt. Speciellt inte om man är i samma snäva bransch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in