Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-18, 10:32
Medlem
AllenbySt45s avatar
I låten ”Blomstertider” som släpptes 6 juni är det full antisemitism som gäller, Larsson listar samhällsproblem och som orsak pekar han i ett instagraminlägg på sionister och deras ”luriga tentakler”. Och sen blir det värre…

Citat:
Jag vet att jag efter den här plattan kommer att vara en solklar måltavla för sionisters luriga tentakler som vi idag tror är samhällsbärande. När dom väl en gång är borta för gott kommer vi förstå att vi en gång i tiden hade det helt ok och att alternativet är totalt mänskligt slaveri. Jag har förlikat mig med att alla inte visste bättre. Jag har försökt berätta och alla svaren finns i min musik , nu kan jag bara rädda dom som lyssnar på mig.

Låten på Spotify pryds av en bild där människor står vända mot en stor israelisk flagga i blågult.
Senast redigerad av AllenbySt45 2024-06-18 kl. 10:37.
Citera
2024-06-18, 14:03
Citat:
Ursprungligen postat av AllenbySt45
I låten ”Blomstertider” som släpptes 6 juni är det full antisemitism som gäller, Larsson listar samhällsproblem och som orsak pekar han i ett instagraminlägg på sionister och deras ”luriga tentakler”. Och sen blir det värre…

Låten på Spotify pryds av en bild där människor står vända mot en stor israelisk flagga i blågult.

Herregud vilken spattig låt
Citera
2024-06-19, 13:14
Medlem
Lever denna tråden än?
Kul - kanske med en Maskinen reunion - men också ett desperat försök av Frej att bli aktuell igen? Herbert har ju fru och barn och verkar ha lämnat sina festår med Frej bakom sig men Frej är verkligen densamma som för 20 år sedan (sorgligt? A bit)

Träffat och festat med Maskinen många gånger när de var aktuella. Frej bråkade med någon i publiken i en spelning på Malmö på Glasklart och försökte knäcka hans fingrar och när jag träffade honom efteråt sa han bara ’Fyfan vilken snubbe, när jag träffar honom ska den motherfuckern dö’. Träffade också Afasi efter den spelningen som var hur gullig som helst och Frej var också, som vanligt, helt crazy och letade efter knark. Simon G var också där och försökte ligga med mig (lol) and so on. Frej var väl trevlig stundtals men blev mer och mer dryg under kvällens gång.
Sett de en annan gång på Babel i Malmö och i 50 min stod Frej med sin telefon på scen utan att rappa eller så. Antar att han, desperat som han är, letade efter en kran. Pathetic.

Minns att han var tillsammans med sitt fan D*lfin Ki*umbi och direkt när de gjorde slut blev han tillsammans med Joy. Nu verkar de hata varandra (inte så förvånande för vem orkar med Frej i längden) och börjar faktiskt oroa mig ifall den killen någonsin kommer växa upp eller om han lär dö av överdos om några år?
Citera
2024-06-20, 12:54
Medlem
Tyckte för övrigt denna dokumentären på 70 min var rätt bra, de lyckades täcka det mesta. https://sverigesradio.se/avsnitt/maskinen-hoga-toppar-djupa-basar-och-en-epa-traktor
Citera
2024-06-23, 00:46
Medlem
knark-kungens avatar
Varför umgås han med människor som är hälften så gammal som sig själv?

Lite äckelvarning på den. Vad har dom ens gemensamt?
Citera
2024-06-23, 01:43
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Att ingen i hans egen ålder orkar leva det livet
Citera
2024-06-23, 04:36
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Han har gått i barndom pga blandmissbruk i snart 30 år. Hans bonde vänner från Ronneby har lagt ner missbruket sen länge och har nu barn och familj. För att matcha hans intellekt och livstil tyr han sig till äldre barn och ungdomar. Han är en såkallad Hovnarr i folkmun.
Citera
2024-06-23, 13:39
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlavDJohn
Han har gått i barndom pga blandmissbruk i snart 30 år. Hans bonde vänner från Ronneby har lagt ner missbruket sen länge och har nu barn och familj. För att matcha hans intellekt och livstil tyr han sig till äldre barn och ungdomar. Han är en såkallad Hovnarr i folkmun.
Makes sense. Kan inte kännas bra att vara dubbelt så gamla än alla andra på festen.
Citera
2024-06-25, 15:13
Medlem
Stämmer det att han ska bli pappa? Han la upp en bild för inte så längesen på instagram och hurra-ropen vällde in. Trodde aldrig den killen skulle bli pappa. Hur ska det gå när han är tillbaka med Maskinen nu? Och framförallt - hur ska det gå med hans drogmissbruk? Kanske dags att lägga av
Citera
2024-07-08, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTimmyTim
Stämmer det att han ska bli pappa? Han la upp en bild för inte så längesen på instagram och hurra-ropen vällde in. Trodde aldrig den killen skulle bli pappa. Hur ska det gå när han är tillbaka med Maskinen nu? Och framförallt - hur ska det gå med hans drogmissbruk? Kanske dags att lägga av

Hur vet du att han har ett drogmissbruk?
Citera
2024-07-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigviking
Alkohol och droger gör att hjärnans utveckling stannar upp. Det är därför dom flesta är lite efterblivna som vuxna när dom började med droger som tonåringar.
Har själv känt 35 åringar som beter sig som tonåringar pga dagligt hasch intag sen femtonårsåldern. Så stämmer bra.

Fyfan vilket jävla rövsnack! hahaha
Citera
2024-07-08, 18:06
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Att ingen i hans egen ålder orkar leva det livet
precis, många i snubbens ålder pundar inte, går på rejvs i skogen

så han måste hänga med yngre likasinnade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera