Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Nej det lter minst sagt mrkligt. Lamotrigin har ju dessutom en rtt s lng insttningsperiod, r lngtidsverkande och det r en vldigt lg dos TS tar. De flesta ligger ju p omkring 200-300mg. Lamotrigin brukar man heller inte knna ngon "dag/natt- skillnad" av utan den kommer smygande (enligt diskussion med verlkare, psykolog och egen erfarenhet), det r inte som en del ngestdmpande t.ex. som slr p snabbt.
Det lter lite underligt hela den hr historien.
TS, sa lkaren att ni ska gra ngon form av utredning? Jag vet inte riktigt vad du kan om Bipolr sjukdom egentligen fr det lter helt skumt nr du pratar om det.
Jag t lamotrigin i 3 veckor frst och fick jobbiga biverkningar, jag knde av medicinen efter bara nn timme vid frta intaget och det gjorde ven en polare som provade och vill nu ha mer piller av mig, men i alla fall s brjade jag igen med lamotrigin i kombo med ciotalopram som har slagit ut biefekterna jag fick av lamotrigin. Jag mr nu skit bra, r pytte lite hypoman men det gr inget.
Jag har alltif varit knslig mot saker som pverkar mina singalsubstanser, rcker med att jag tar ett blss av hash s blir jag skit flummig.
Om medicinerna inte fungerar bra s skulle han skicka mig vidare p utredning men nu nr dom fungerar bra s behvs det inte sger han. Sen s r jag vldigt plst om bipolr sjukdom.