• 1
  • 2
2011-01-18, 07:04
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritatas
Jag är 19år, fyller 20.. Jag är utan körkort och vill byta jobb, gärna jobba något år utomlands, men alla yrken kräver i princip ett körkort. Det extrajobbet jag har nu, ger mig så pass att jag kan betala hyra. Ska jag chansa och ta ett lån för att kunna ta körkortet eller ska jag vänta tills jag sparat ihop till ett körkort, dvs 2år?

Jag tillhör väl också dom som är emot lån och tycker att man skall försöka ha en beffert.

Men i ditt fall så skulle jag faktiskt ta ett lån till körkortet om du vet att du kan betala
tillbaka det så snabbt som möjligt.

Själv lånar jag aldrig till annat än bostad, men körkort är ju väldigt viktigt när man söker jobb.
Citera
2011-01-18, 08:05
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Vad mycket skitsnack det är här.
Jag fick ett jobb utan körkort. Gick till banken, lånade 10.000 kronor för att ta körkort och fixade det. Gick till banken igen, lånade större summa pengar, köpte bil. Livsnödvändig investering enligt mig då man behöver körkort och bil för att ta sig till jobbet. Amortera den lilla skulden med lönen och du kan ta dig dit with no problem!

Annars hamnar man bara i en ond spiral. Men kan man ta sig till jobbet genom att pendla så är det ju inte lika viktigt med bil och körkort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in