Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sanctus
Ibland blir jag fan förbannad när jag ser människor gå runt med typ Canada Goose jackor och grejer. Jag anser att det inte finns en enda vettig anledning till att köpa en jacka för 5000 när du kan få en som är absolut lika bra för ~600-1000. Det visar bara på fåfänga och skrytsamhet och är bara löjligt.
Varför tror du så många köper Canada Goose då, de är för de flesta bara en statusjacka (utan någon som helst status

). Jättebra jackor men ibland blir vissa märken en innegrej.
Jag köper dyra kläder för kvaliteten, detaljerna, passformen och utseendet och för mitt intresse till märkena.
Har några dyrare jackor,
SI 10.000 kr
SI 6500 kr
Barbour 6000 kr
Baracuta 2400 kr
Strykdåligast av dessa är tveklöst Barbourjackan som är helt otrolig, även om SI jackorna har fler detaljer, men de är en helt annan typ av jacka i helt andra material.
Ser skillnad direkt på en billig och dyr skjorta, sömmar, detaljer och material. Inget fel alls i att köpa "billiga" skjortor, det finns snygga billiga kläder överallt. Den största skillnaden tycker jag man ser i passformen, speciellt på tex. skjortor och kavajer.
Inte ofta du ser nån i en Woolrich Woolen Mills skjorta för ~2000 kr men känner du till märket så ser du direkt vad det är. Det är just det som är kul tycker jag. Sen är de väldigt ovanliga vilket gör det roligare att bära dom