• 1
  • 2
2011-01-17, 21:58
Medlem
Jag skulle vilja veta vad ni tycker om detta djurplågeri: Hyenas eat wildebeest alive
Jag tycker personligen att hyenor borde utrotas som art för att bespara andra djurs lidande.

Syftet med djurrättsaktivism är väl att minska djurplågeriet, så hur vill ni minska denna sorts djurplågeri?
Citera
2011-01-17, 22:24
Medlem
jag vill först och främst kalla alla djurarterna till möte så vi kan diskutera alla problem..
jag har satt som mål att alla arter ska bli veganer, fast då känner jag mig sammtidigt lite taskig mot växterna så jag har inte riktigt bestämmt mig. Ett krav är iaf att djuren får döda varandra på ett humant sätt innan dom sätter tänderna i bytet... vi lever trots allt på 2000-talet.

Efter det tycker jag att alla djuren ska gå upprätt på två ben och tala klarspråk.
Alla lagar och regler som gäller oss ska gälla dom!
Citera
2011-01-17, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Jag skulle vilja veta vad ni tycker om detta djurplågeri: Hyenas eat wildebeest alive
Jag tycker personligen att hyenor borde utrotas som art för att bespara andra djurs lidande.

Syftet med djurrättsaktivism är väl att minska djurplågeriet, så hur vill ni minska denna sorts djurplågeri?
Det enda människor kan ta ansvar för är människors handlingar. Lägg ner pajaskonsterna nu. Om du tycker mänskligt djurplågeri är rätt oavsett orsak eller omständigheter så säg det rakt ut istället så att det är uppenbart för alla hur du saknar empati.
Citera
2011-01-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidakten
Det enda människor kan ta ansvar för är människors handlingar. Lägg ner pajaskonsterna nu. Om du tycker mänskligt djurplågeri är rätt oavsett orsak eller omständigheter så säg det rakt ut istället så att det är uppenbart för alla hur du saknar empati.
Tvärtom tycker jag inte att det viktiga är vem eller vad som utför plågeriet, vilket du uppenbarligen gör. Jag tycker själva plågeriet är det hemska. Jag är helt seriös i mitt hat mot hyenor. De borde fan utrotas. Omedelbart.
Citera
2011-01-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Tvärtom tycker jag inte att det viktiga är vem eller vad som utför plågeriet, vilket du uppenbarligen gör. Jag tycker själva plågeriet är det hemska. Jag är helt seriös i mitt hat mot hyenor. De borde fan utrotas. Omedelbart.
Om djurs lidande är något dåligt så är "djurs lidande orsakat endast av djur" väl ändå att föredra över "djurs lidande orsakat av både djur och människor". Och det går inte utplåna rovdjursarter oavsett eftersom det skulle förstöra ekosystemen.
Citera
2011-01-17, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidakten
Om djurs lidande är något dåligt så är "djurs lidande orsakat endast av djur" väl ändå att föredra över "djurs lidande orsakat av både djur och människor".
Jag väljer minskat lidande av människor och inget lidande pga hyenor.
Citat:
Och det går inte utplåna rovdjursarter oavsett eftersom det skulle förstöra ekosystemen.
Icke, lejon tar deras plats. Det är en ständigt maktkamp mellan lejon och hyenor. Lejon dödar sitt byte utan liknande plågerier medans hyenor käkar upp djuren levande utan att döda dem. Jag tycker vi ska hjälpa lejonen på traven att vinna den maktkampen. Ju fler hyenor som dör, ju fler växtätare slipper dö en fruktansvärt horribel död.
Citera
2011-01-18, 01:50
Medlem
I dagsläget ser det ut som de där förbannade jävla fittdjuren vinner över lejonen...
Hyenas vs Lions. Hyenas Kill 9 lions defeat Pride

Hade jag varit stenrik så hade jag åkt ner och dödat varenda en så att lejonen tar över istället för de där fula vidriga djuren.
Citera
2011-01-18, 07:05
Medlem
-Orko-s avatar
Om hyenor är okänsliga svin så är människan djävulen själv.
Citera
2011-03-23, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Om hyenor är okänsliga svin så är människan djävulen själv.

Jag håller med, hyenorna är ingenting jämfört med människorna. Du vill utrota hyenorna pga vad de gjorde i filmen, men du vill inte utrota människorna. Ganska konstigt imo, eftersom människorna är då tusen gånger grymmare mot varann, djuren planeten etc...
Citera
2011-03-23, 19:10
Medlem
Jag är inte djurrättsaktivist, men det är väl rimligen en skillnad på vad som försiggår i naturen, mellan djur som bara har överlevnad som mål, och vad som händer som händer i den mänskliga världen, där vi trots allt kan klara oss utan att plåga djur?

En hyena kan inte direkt odla sin egen mat om den skulle tröttna på att vara rovdjur, däremot kan nog människan rent medicinskt klara sig utan att döda eller plåga djur. Jag är dock inte vegan, eller ens vegetarian, men jag kan tänka mig att resonemanget är ungefär så här, har jag fel får väl någon rätta mig.
Citera
2011-03-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morte
Jag håller med, hyenorna är ingenting jämfört med människorna. Du vill utrota hyenorna pga vad de gjorde i filmen, men du vill inte utrota människorna. Ganska konstigt imo, eftersom människorna är då tusen gånger grymmare mot varann, djuren planeten etc...
Människorna plågar inte de här djuren. De äter inte upp dem levande. Det är hyenorna som gör det. Dessutom så skulle jag gärna vilja se att de människor som plågar djur och orsakar onödigt lidande utrotas. Vart har jag skrivit att jag inte vill det?

Citat:
Ursprungligen postat av Pimson
Jag är inte djurrättsaktivist, men det är väl rimligen en skillnad på vad som försiggår i naturen, mellan djur som bara har överlevnad som mål, och vad som händer som händer i den mänskliga världen, där vi trots allt kan klara oss utan att plåga djur?

En hyena kan inte direkt odla sin egen mat om den skulle tröttna på att vara rovdjur, däremot kan nog människan rent medicinskt klara sig utan att döda eller plåga djur. Jag är dock inte vegan, eller ens vegetarian, men jag kan tänka mig att resonemanget är ungefär så här, har jag fel får väl någon rätta mig.
Jag vill minska lidandet och jämför lejonen med hyenorna då de har typ samma funktion, med dödar radikalt annorlunda. Att det "försiggår i naturen" tar ju inte bort det faktumet att plågandet faktist pågår. Skulle du vara lika likgiltlig om en människa blivit uppäten levande av hyenor, och sagt att "det är sånt som händer i naturen"? Lejon klarar av att inte plåga i onödan och det skulle hyenor också göra, men det gör de inte för det vill de inte. Det ligger inte i deras natur. Att de inte kan odla mat är totalt irrelevant. Det minskar inte de plågade djurens lidande på något sätt.

Ni har inte övertygat mig. Jag vill fortfarande se hyenor helt utrotad från jordens yta så lejonen tar deras plats. Jag ser inget positivt med att behålla status quo i naturen eftersom djur dagligen går denna fruktansvärda död till mötes i nuvarande situation. Vi har makten att ingripa och borde göra det istället för att se på.
Citera
2011-03-23, 20:27
Medlem
okok1s avatar
Alla djur är lika fina och värda lika mycket. Det du visar är resultatet av evolutionen. Vill du förbjuda evolutionen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in