2011-01-17, 21:18
Medlem
Tjena FB-folket!

Hade tidigare en ny men pallade inte ha kvar den så jag startade en ny

Det jag vill veta är hur ni/du fick reda på tex; Flodvågen i Asien, 9/11, Haiti osv.
Alltså vart hörde du det från? Förälder? TV? Radio? Berätta, jag vill veta!

Själv så fick jag reda på 9/11 genom min mor som berättade det när jag kom hem från skolan på eftermiddagen, då hade det ändå gått en hel dag utan att jag visste...

Flodvågen fick jag reda på genom min systers kompis som berättade att det hade varit en stor våg i Thailand, då tänkte man inte så mkt mer på de men sen när TV och Radio började snacka mer om det så förstod man att något hemskt hade hänt.

Som sagt, de va mina historier, jag vill höra era!
Citera
2011-01-17, 21:20
Medlem
SvD både för 9/11 och Haiti.
Citera
2011-01-17, 21:22
Medlem
Kokken87s avatar
9/11
Sjuk som fan, 40+ i feber. Låg i soffan och tyckte synd om mig själv så berättade dom om en flygolycka i New York. Ett plan har kolliderat med en byggnad. Helt sjukt tänkte jag sen senare kom den andra "olyckan" och då började man fatta lite vad det handlade om.
Citera
2011-01-17, 21:24
Medlem
ondebondes avatar
9/11 Hörde i skolan men förstod/brydde mig inte så mycket
Citera
2011-01-17, 21:24
Medlem
Mina föräldrar har bröllopsdag den dagen så minns hur vi satt å käkade samma kväll på nån fin restaurang, helt jävla tomt förutom oss å de som jobbade där. Tror ingen va så sugen på att fira nått den kvällen.
Citera
2011-01-17, 21:32
Bannlyst
  • Göteborgsbranden - Morgonnyheterna
  • Estonia - Text-tv
  • Olof Palme - Morsan berättade (om man nu kan kalla det katastrof att grisen blev skjuten)
  • JAS-krashen - Tittade på när planet störtade
  • 9/11 - Polare ringde och sa åt mig att sätta på CNN, då flög det andra planet in i WT2 i direktsändning.
  • Thailandstsunamin - Min kusin berättade det när släkten kom på julfika

Kommer inte på så många katastrofer.

.
Senast redigerad av northix 2011-01-17 kl. 21:35.
Citera
2011-01-17, 21:47
Medlem
Såg du när JAS-planet störtade? :O
Citera
2011-01-18, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PappersJuden
Såg du när JAS-planet störtade? :O

gissar att han syftar på den andra kraschen (vattenfestivalen) då hundratusen pers såg allt.

* palme - jag hade sportlov och satte på god morgon sverige
* estonia - fick reda på det när klockradion satte i gång kl 6.
* WTC - satt hemma och satte på TV:n helt spontant. kom in strax efter det andra planet kraschat tror jag.
* Tsunamin - såg några extrasändingar på tv
* Anna Lindh - samma som ovan
* Haiti - Har aldrig brytt mej om detta
Citera
2011-01-18, 22:08
Medlem
fernebos avatar
•Göteborgsbranden - Text tv på natten.

•Estonia - Nyheterna på radion redan innan det var bekräftat att skeppet sjunkit. Jag jobbade natt och det stormade som tusan i Stockholm, så det kändes rätt oroväckande med en färja i sjönöd.

•Olof Palme - Nyheterna på radion på natten. Hade varit hos en kompis rätt sent och slog på P3 innan jag skulle sova och möttes av begravningsmusik och sen en extra nyhetssändning.

•9/11 - Text tv. Slog sen över till tv och följde förloppet.

•Thailandstsunamin - Aftonbladet på nätet tidigt på morgonen precis innan jag slutade jobbet. Minns att jag blev lite chockad över uppgiften att en våg sköljt över hela Phi Phi där jag varit tidigare.
Senast redigerad av fernebo 2011-01-18 kl. 22:10.
Citera
2011-01-18, 22:23
Medlem
Glisseurs avatar
9/11, Var förmiddag och jag skulle bege mig till plugget. Kollar lite halvt på tv:n, morsan säger åt mig att kolla. Var nästan 10 år sedan nu så jag kommer inte ihåg särskilt mycket men antar väl att jag tyckte det var hemskt.

Tsunamin 2004, hade några vänner som jag visste om att de skulle dit. Därför vart jag lite orolig och hoppades på att ingen bekant hade skadats/dödats. Lyckligtvis var de på Kastrup när det hände så flighten avbröts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in