2004-08-12, 11:16
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...517062,00.html

Någon som har koll på vem dessa iblandade är och gärna lite bakgrundhistoria eller något..

Jag kom ihåg när de råna Arlanda. De fick tag i skitmkt. Sedan så blev de lurade av någon som tog alla pengarna och tjalla på dom. Det var det jag visste.

Sedan läste jag att den tjallaren blev mördad...men något mer vet jag inte...

någon som kan fill in the blanks och lite info om killarna ?
Citera
2004-08-13, 18:29
Medlem
Har för mig att det var ju minst en som jobbade på arlanda och att han typ tre dar efter rånet köper en sprillans BMW för en halv mille eller så och att han säger upp sig. Fast det var länge sen jag hörde det så jag kan ha blandat ihop lite.

inte så mkt info men...
Citera
2004-08-15, 11:21
Medlem
Tippi Hedrens avatar
*tråd flyttad till Kríminologi & juridik*
Citera
2004-08-15, 11:28
Medlem
alkokanes avatar
Tjallare stack och gömde sig i turkiet under en period om ja inte minns fel iaf.
Citera
2004-08-15, 12:28
Medlem
Just ja, de rånet. Dom hade för liten flyktbil och fick lämna några lådor med 20 miljoner kvar.
Citera
2004-08-15, 13:22
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Räven83
Har för mig att det var ju minst en som jobbade på arlanda och att han typ tre dar efter rånet köper en sprillans BMW för en halv mille eller så och att han säger upp sig. Fast det var länge sen jag hörde det så jag kan ha blandat ihop lite.

inte så mkt info men...
Ha det är lite coolt att de flesta av de där snubbarna har Heat som favvofilm, de borde kolla lite noggrannare liksom, inte bara på shootouten alltså.
Citera
2008-12-02, 22:47
Medlem
Arlandarån + mord

God kväll!

En bekant till mig har dom senaste veckorna snackat om ett rån(värdetransport) vid arlanda som, enl honom, utfördes av tre finnar. Två av dessa skulle senare ha hittats mördade i Finland. Detta fall ska även ha tagits upp i efterlyst,,,

Allt detta enl min bekant alltså. Är det någon som kommer ihåg ngt om detta rån? Någon som kan bekräfta/dementera? Har detta överhuvudtaget inträffat? Jag har sökt en hel del på nätet men ej hittat något som kan styrka hans historia. Nu var det iofs en turk som blev klippt i Finland i samband med rekord-rånet(2003?) men det är uppenbarligen inte detta han tänker på.

Så, någon som kan bekräfta eller dementera?
Citera
2008-12-02, 22:50
Medlem
FreeDerrys avatar
Dom enda rånen, så vitt jag vet, vid Arlanda är rekordrånet samt ett för 2 (?) år sedan då en värdetransport sprängdes på en på/avfart vid Arlanda.
Rekordrånet låg väl juggarna bakom...
Citera
2008-12-02, 23:07
Medlem
Mäkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASU
God kväll!

En bekant till mig har dom senaste veckorna snackat om ett rån(värdetransport) vid arlanda som, enl honom, utfördes av tre finnar. Två av dessa skulle senare ha hittats mördade i Finland. Detta fall ska även ha tagits upp i efterlyst,,,

Allt detta enl min bekant alltså. Är det någon som kommer ihåg ngt om detta rån? Någon som kan bekräfta/dementera? Har detta överhuvudtaget inträffat? Jag har sökt en hel del på nätet men ej hittat något som kan styrka hans historia. Nu var det iofs en turk som blev klippt i Finland i samband med rekord-rånet(2003?) men det är uppenbarligen inte detta han tänker på.

Så, någon som kan bekräfta eller dementera?
Säker på att du inte menar "rekordrånet" 12 juli 2002 ?
Citera
2008-12-02, 23:08
Medlem
Mäkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeDerry
Dom enda rånen, så vitt jag vet, vid Arlanda är rekordrånet samt ett för 2 (?) år sedan då en värdetransport sprängdes på en på/avfart vid Arlanda.
Rekordrånet låg väl juggarna bakom...
Juggarna ? nejdu
Citera
2008-12-02, 23:16
Medlem
FreeDerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mäki
Juggarna ? nejdu

Okej, my bad. Har för mig att jag läst någonstans att det var juggarna (Svensk Maffia tror jag), men jag kanske blandar ihop ett kapitel med ett annat. Det står i alla fall om rekordrånet på Arlanda i slutet av boken.

Edit: Eller så var dom inblandade på ett, eller annat sätt. *Lock på*
Citera
2008-12-02, 23:21
Medlem
Mäki>>>> Han hävdar det som jag har skrivit i det första stycket, rekordrånet kände jag självklart till(även om jag missade på årtalet). Och nej, det är inte det rånet han syftar på då även han känner till det.

Min tes är dock att han syftar på rekordrånet, även om hans info är tämligen felaktig.
Senast redigerad av ASU 2008-12-02 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in