2012-10-26, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Nu börjar jag bli lite som mordum87 i bm/dm-tråden och bara maler på med inlägg som han tenderar att göra vid tillagande och fullbordad fylla, och då jag i egenskap av att vara stenad, packad, full, flöddrad och hög så ber jag er om överseende med mitt posthoreri, men jag är åtminstone i en passande tråd...

NP: High on Fire - The Yeti
Min Hof-favorit. Så satans klockrent tunga riff och Matt låter rentav besatt. Hoppas de kommer hit snart!

Dessa två trådar är fan de bästa på FB, det enda man sitter och lusläser om dagarna Ibland är ju aktiviteten på noll vilket är lite skamligt. Sitter själv i starkölets sköna delirium, Guiness Extra Stout, och undersöker nya okända territorium i doomträsket.

NP: Suma - Hypno Assassin
http://www.youtube.com/watch?v=HYSGL2rCb38

Mycket mycket mmmmmycket bra...
Citera
2012-10-26, 17:47
Medlem
Citat:
Nu börjar jag bli lite som mordum87 i bm/dm-tråden och bara maler på med inlägg som han tenderar att göra vid tillagande och fullbordad fylla, och då jag i egenskap av att vara stenad, packad, full, flöddrad och hög så ber jag er om överseende med mitt posthoreri, men jag är åtminstone i en passande tråd...

NP: High on Fire - The Yeti
Min Hof-favorit. Så satans klockrent tunga riff och Matt låter rentav besatt. Hoppas de kommer hit snart!

Fan, det är väl vad dessa trådar är till för. Ingen dålig kombo för dig ikväll, packad, pixad, stekt och hög då behövs inga ursäkter.. Själv är jag nöjd om jag hinner klippa en hövding ikväll..

Tycker allt med High On Fire är världsklass, men håller Blessed Black Wings jämte Death Is This Communion som deras främsta. Ett band jag aldrig kan bli trött på.

Np: Kalas - Godpill "opiate divine"
Citera
2012-10-26, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yxan
Fan, det är väl vad dessa trådar är till för. Ingen dålig kombo för dig ikväll, packad, pixad, stekt och hög då behövs inga ursäkter.. Själv är jag nöjd om jag hinner klippa en hövding ikväll..

Tycker allt med High On Fire är världsklass, men håller Blessed Black Wings jämte Death Is This Communion som deras främsta. Ett band jag aldrig kan bli trött på.

Np: Kalas - Godpill "opiate divine"

Vad bra då, ja vi flesta här är väl stoners eller brukare av diverse andra substanser du har rätt.

High on Fire är guld rakt igenom! Dyrkar Pike och hans episka ölmage.
Håller med om Blessed Black Wings.
(Måste förresten lyssna på Kalas, vilket jag ännu ej gjort, har för mig att Mike endast står för sång där?)

NP: Unida - You Wish

Måste dock säga, och följande kanske folk ser som hädande från min sida, men jag har aldrig varit överförtjust i varken Kyuss, QotSA eller diverse projekt med främst John Garcia, men just den här låten och ett par med Slo Burn och Kyuss är grymma. Men överlag förstår jag inte alls alla hyllningar de får från höger och vänster.
Citera
2012-10-26, 18:30
Medlem
Bortgångs avatar
Citat:
Måste dock säga, och följande kanske folk ser som hädande från min sida, men jag har aldrig varit överförtjust i varken Kyuss, QotSA eller diverse projekt med främst John Garcia, men just den här låten och ett par med Slo Burn och Kyuss är grymma. Men överlag förstår jag inte alls alla hyllningar de får från höger och vänster.

Kyuss är heliga i mitt hus men QotSA har jag fan aldrig tyckt om. Tror det kan ha lite att göra med att dom blev våldtagna av "hipster"-generationen och dyrkades som gudar av folk som egentligen inte har koll på "vår" typ av musik....

Nu svälger jag ner två piller med en öl och gungar till:

Iron Monkey - Arsonaut
Citera
2012-10-26, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortgång
Nu svälger jag ner två piller med en öl och gungar till:

Iron Monkey - Arsonaut

Så ska det va'!

NP: Acid King - Bad Vision
Citera
2012-10-26, 21:29
Medlem
Bortgångs avatar
Dopethrone - Cultleader

startar på rödvinet innan man glider in i dimman
Citera
2012-10-27, 18:27
Medlem
Bortgångs avatar
Reparerar gårdagens synder med

High on Fire - Bloody Knuckles , sköljs ner med norsk fulöl och en liten tår över att man inte är på Nalen ikväll.....

Kom precis att tänka på att Matt Pike blir den skrovliga röstens nästa kung när Lemmy kastar in årorna om ett eller två år..
Senast redigerad av Bortgång 2012-10-27 kl. 18:32.
Citera
2012-10-27, 22:13
Medlem
bon-vivants avatar
Sitter och komponerar lite doom på min bas en lördag kväll, drickandes en rökig öl från Jämtlands Bryggeri! Tidigare ikväll har jag lyssnat på Electric Wizard och Kyuss.
Citera
2012-10-27, 22:44
Medlem
skogslukts avatar
Coven - Coven in Charing Cross
Detta kanske är lite OT, men betydelsen Witchcraft Destroys Minds and Reap Souls har haft för den kjoltygs-frontade doomen och estetiken hos typ all stoner-doom går inte att överskatta. Sen är det ju en alldeles monumental platta, Jinx sång alltså... Helvete vilken röst och den feeling som hon levererar med är ju helt överjordlig. Varenda låt är ju dessutom en perfekt ihopsnickrad liten pärla i Hornpers radband. Så sjukt catchy och ondskelfullt på samma gång. Om Jefferson Airplane var Woodstock är Coven fan Altamont vilket självklart är mycket bättre.
Citera
2012-10-28, 15:03
Medlem
Kongh - Adapt the Void

Totalkross på Nalen i går kväll vill jag lova, för er som ej var där.
Citera
2012-10-29, 14:03
Bannlyst
Citat:
Kongh - Adapt the Void

Totalkross på Nalen i går kväll vill jag lova, för er som ej var där.

Hade gett rätt mycket för att se Electric Wizard igen alltså. Fan vad jag blir avundsjuk.

Electric Wizard - Return Trip
Citera
2012-10-31, 10:12
Medlem
Bortgångs avatar
Nu först har smärtan av missad konsär lagt sej såpass att jag kan spela det här riktigt högt hemma utan att må dåligt:

Electric Wizard - Barbarian
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in