Storm är sannerligen en tung jävla bra klump till musik. Är i kontakt med arrangörer i Karlstad och bandet själva, för att få ett gig i Karlstad någon gång under 2015. Hade varit grymt. Varit fast i Snailking sedan jag fick ett pm med Samsara-demon för ett par år sedan.
Tittar på Wizard's Desertfest-spelning från i år och fan vad jag jag stör mig på det där jävla stolpskottet Simon Poole... Kliv av trummpallen för fan och gå och ställ dig i ett hörn. Saknaden efter Mark är stor. Hade föredragit Shaun Rutter framför för Poole om Mark nu var tvungen att få foten, anser Shaun vara den bästa trummisen för EW efter Greening. Nåväl, slutgnällt.
Electric Wizard - Time to Die (rakt igenom, är på titelspåret)
Den här plattan har växt något enormt! De första lyssningarna imponerade inte på mig, de två första spåren var asgrymma, sedan tyckte jag den mest gick på tomgång. Men efter ett antal genomlyssningar till får jag allt påstå att det är en grym jävla skiva, bästa sedan Let us Prey utan tvekan.
Har lyssnat sönder Gateway och Amerijuanican och aldrig riktigt lyssnat på resten, men Stash och Apogee är förbannat bra grejer. Kul också att de står som aktiva igen nu på metal-archives, stod ju on-hold ett tag vet jag. Kanske vågar man hoppas på nytt material framöver...?!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!