2012-08-22, 00:48
Medlem
adampoos avatar
Varit som julafton idag! Dök upp lite vinyl på posten..
Sleep - Dopesmoker 2x180g
Skraeckoedlan - Äppelträdet
Mastodon - Leviathan

Har just dragit igång Ufomammuts Eve och tänkte vaggas runt såhär på nattkvisten
Citera
2012-08-22, 01:45
Medlem
damnLFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losifer
Lustigt nog så lyssnar jag på den skivan också, är inte så förtjust i just den skivan men tänkte ge den en ny chans innan det blir att premiärlyssna på den nya.
Vad blir det för motiv på gaddningen?

Ufomammuts nya album ORO: Opus Alter finns tillgänglig på nätet om du missat den och så ska bandet spela i gbg i höst.

NP: Ufomammut - Blind
If it aint broke, dont fix it:
Ufomammut - Snailking, Godlike snake, Lucifer songs

Städar och fick en liten hjärtattack när Black Cobra - Bestial kickade igång. Tänder av och kompenserar med lite flödder, är egentligen rätt schvängd men tog några små jäklar till.

status: Lösprilla, tuggummi, flödder, speedAT och rätt mosad egentligen men kör på trots allt.

Fick in Weedeater - Stash i playlisten till råga på allt!
Citera
2012-08-22, 12:50
Medlem
Just nu Spisas: Saint Vitus - The Lost Feeling
Citera
2012-08-22, 16:37
Medlem
Losifers avatar
Finest doom.

NP: Electric Wizard - Witchcult Today
Citera
2012-08-22, 22:51
Medlem
Crowbar - I Despise

Djävulen vad jag älskar detta band! Hatar mig själv innerligt för att jag missade dem när de besökte oss nyligen.

EDIT; Varför har jag lyssnat så sällan på dessa gubbar för!? Det är ju förbannat bra skit!
Har dessutom bara 4 plattor med dem i fysisk form. Så när pengar inkommer snart blir det införskaffning av en bunt kofotskivor.

NP: Crowbar - Planets Collide
Senast redigerad av Stockton.T 2012-08-22 kl. 23:30.
Citera
2012-08-22, 23:39
Medlem
Pinkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappakemi
Sleep är det jag lyssnar mest på och även spelar mycket efter själv!

dead meadow

saint vitus..

Men favoriterna är sleep finns nog inget band som kommer att slå deras tunga cb riff och skrik!

Helvete vad Dead Meadow är bra! Ruggiga. Appropå bra doom/stoner:

NP Electric Wizard - Funeralopolis
http://www.youtube.com/watch?v=sO7VP34n2Ps - Typ det tyngsta man kan hitta. Om man bortser från band som Sleep tex.
Citera
2012-08-23, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Black Sabbath - Supernaut

Förresten, kära med stonerdoomare; Vilken av mästarnas plattor gillar ni mest? Master of Reality står som ohotad 1a. Skulle likaväl kunna vara ett best off-album då de bästa spåren de gjort är samlade på den eminenta plattan. Men Vol. 4 och, Sabotage och Paranoid är snuskigt bra såväl. Ingen toppar dock MoR. Perfektion!

Kan ju bara hålla med om att Master of Reality är deras största pärla. Efter det skulle jag säga Sabbath Bloody Sabbath och Vol 4, låtarna ifrån den första skivan och Paranoid låter ju definitivt bäst på Live in Paris. Synd att man är född för sent för att ha sett ett sådant band som Black Sabbath under deras storhetstid, det är alltid gött med folk som såg Sabbath på 70-talet och kan berätta sina historier om det.

NP: Fu Manchu - King of The Road
Citera
2012-08-23, 09:14
Medlem
Bortgångs avatar
När det kommer till Black Sabbath så är deras debutalbum min absoluta favorit, jag kommer ihåg när jag som lite grabb snokade i farsans skivsamling och hittade den plattan... Coveret med den mystiska kvinnan framför huset och känslan när nålen träffade vinylen, jag har inte sett tillbaka sen den dagen.

Black Sabbath - N.I.B.
Citera
2012-08-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToreroNachos
Kan ju bara hålla med om att Master of Reality är deras största pärla. Efter det skulle jag säga Sabbath Bloody Sabbath och Vol 4, låtarna ifrån den första skivan och Paranoid låter ju definitivt bäst på Live in Paris. Synd att man är född för sent för att ha sett ett sådant band som Black Sabbath under deras storhetstid, det är alltid gött med folk som såg Sabbath på 70-talet och kan berätta sina historier om det.

NP: Fu Manchu - King of The Road

Citat:
Ursprungligen postat av Bortgång
När det kommer till Black Sabbath så är deras debutalbum min absoluta favorit, jag kommer ihåg när jag som lite grabb snokade i farsans skivsamling och hittade den plattan... Coveret med den mystiska kvinnan framför huset och känslan när nålen träffade vinylen, jag har inte sett tillbaka sen den dagen.

Black Sabbath - N.I.B.

Ni, med många andra i tråden har alldeles ypperlig musiksmak må jag säga! Hail på er!

Här är det Crowbar för fulla bongar. Har kört Time Heals Nothing, direkt efter Broken Glass och nu jävulen kör jag deras kanske starkaste släpp Odd Fellows Rest.

NP: Crowbar - ...And Suffer As One
Citera
2012-08-23, 23:56
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkman
Helvete vad Dead Meadow är bra! Ruggiga. Appropå bra doom/stoner:

NP Electric Wizard - Funeralopolis
http://www.youtube.com/watch?v=sO7VP34n2Ps - Typ det tyngsta man kan hitta. Om man bortser från band som Sleep tex.

Electric Wizard är utan tvekan tyngre än Sleep.

NP: Colour Haze - Earth
Citera
2012-08-24, 00:07
Medlem
Bortgångs avatar
Citat:
Ni, med många andra i tråden har alldeles ypperlig musiksmak må jag säga! Hail på er!

Här är det Crowbar för fulla bongar. Har kört Time Heals Nothing, direkt efter Broken Glass och nu jävulen kör jag deras kanske starkaste släpp Odd Fellows Rest.

Hail, Hail, mr.

NP: Electric Wizard - Legalize drugs and murder
Citera
2012-08-24, 01:58
Bannlyst
Citat:

Hell!

NP: Witch - Seer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in