2012-07-06, 14:57
Medlem
NP: Orange Goblin - Whiskey Leech
Citera
2012-07-06, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnLFO
Snailking - Samsara
http://snailking.bandcamp.com/album/samsara
Tung doom/sludge från småland
Sjyssta låtar helt klart, men trummorna skulle kunna vara lite fetare. Både spelet och ljudet. Men bra iallafall.

Np: Melvins - Freak Puke
Citera
2012-07-09, 13:42
Medlem
damnLFOs avatar
Church of Misery - cities on flame
Citera
2012-07-09, 19:31
Medlem
damnLFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxan
Sjyssta låtar helt klart, men trummorna skulle kunna vara lite fetare. Både spelet och ljudet. Men bra iallafall.

Np: Melvins - Freak Puke
Ska framföra detta till polarn som spelar i bandet.

np:Church of misery - I, motherfucker(Ted Bundy)
löjligt bra band
Citera
2012-07-11, 10:43
Medlem
monolithics avatar
NP: Black Hole - Land of Mystery

Jävligt atmosfärisk doom metal från Italien som passar som soundtrack till gamla skräckfilmer. Kult klassiker!
Citera
2012-07-11, 16:14
Medlem
Citat:
Ska framföra detta till polarn som spelar i bandet.

Turnerar Snailking något? Eller spelar dom ute ofta? Skulle vara kul att se dom på scen.

Nu är det ju sommar så; pilsner, struten och muskelbilar:

Np: Fu Manchu - Hell On Wheels
Citera
2012-07-11, 23:23
Medlem
damnLFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxan
Turnerar Snailking något? Eller spelar dom ute ofta? Skulle vara kul att se dom på scen.

Nu är det ju sommar så; pilsner, struten och muskelbilar:

Np: Fu Manchu - Hell On Wheels
Vad jag vet är det inget runtåkande för tillfället. De har nämnt några enstaka gig som kanske blir av i framtiden men det har ju blivit en del uppmärksamhet kring demon, så förhoppningsvis får man se dom på scen.

Du har så löjligt rätt i det du säger. Fu Manchu rullar HÖGT i bilen när det är sommar.

Idag har jag haft högre tempo och varvar bara blackmetal men har fått sjukt mkt musiktips från en grek-dude idag, så senare alt. imorrn blir det hög volym och sommardoom i solen (förhoppningsvis soligt)
Citera
2012-07-12, 02:08
Medlem
damnLFOs avatar
np:Sleep - Antarcticans Thawed
från Roadburn iår. Gillar Matt Pike´s Två Hiwatt-helriggar med två st 4x12r plus en Sunn model T med 2 4x12or och Al Cisneros 5(vad jag kan se) helriggar med dubbla lådor per rigg. Stackars Jason Roeder syns knappt mellan alla stärkare
http://www.youtube.com/watch?v=u3vW4...eature=related
Citera
2012-07-12, 10:09
Medlem
skogslukts avatar
Toklyssnar på Occultation för tillfället. Deras debut är utan tvekan ett av de mer intressanta saker som släppts i år. Jag menar, stämningen ger samma känsla som när man ser på Nosferatu, låtskrivandet är innovativt och minner inte främst om Sabbath, Coven och liknande, utan mer om en dödlig hybrid utav Prog och BM.

BM influenserna är inte heller särskilt förvånande med tanke på att E.M. även lystrar under namnet Nameless Void som också är mannen get gitarren i Negative Plane.

NP: Occultation - Sea of Snakes and Souls
http://www.youtube.com/watch?v=BMDn-kExA3s
Citera
2012-07-12, 12:28
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Någon mer som snöat in sig på Electric Wizard på senare tid? Ska se dom på Wacken nu om tre veckor och sen spelar dom i Stockholm 27 oktober på Nalen.

OnT: Electric Wizard - Funeralopolis
Citera
2012-07-12, 12:42
Medlem
damnLFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Någon mer som snöat in sig på Electric Wizard på senare tid? Ska se dom på Wacken nu om tre veckor och sen spelar dom i Stockholm 27 oktober på Nalen.

OnT: Electric Wizard - Funeralopolis
Det har jag varit i många år Missat dom på tok för många gånger de senaste åren tyvärr, men planerar att se dom på nalen i höst.

np: Om - At Giza
Citera
2012-07-12, 13:43
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Det har jag varit i många år Missat dom på tok för många gånger de senaste åren tyvärr, men planerar att se dom på nalen i höst.

np: Om - At Giza

Blir fan kär av bara tanken på att dessa massiva gitarrpartier spelas av en blond slank brud, det är för fan magiskt!

Electric Wizard - Supercoven
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in