2012-07-28, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losifer
Inget banbrytande men likväl ett fläskigt sväng som man är van vid från dessa gubbar.

NP: Down - Witchtripper
http://www1.rollingstone.com/hearitnow/player/down.html

Ditt svin, jag läste detta nyss och ville vara den som kom med den goda nyheten.

Det låter bra, inte märkvärdigt som sagt, men det växer nog på en sen när hela plattan är ute. Tycker hursomhelst Misfortune Teller från vad man hört i liveklipp låter väldigt lovande.

Citera
2012-07-28, 09:26
Medlem
Losifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Ditt svin, jag läste detta nyss och ville vara den som kom med den goda nyheten.

Det låter bra, inte märkvärdigt som sagt, men det växer nog på en sen när hela plattan är ute. Tycker hursomhelst Misfortune Teller från vad man hört i liveklipp låter väldigt lovande.

Ja nog blir det ett stabilt släpp som vanligt.
Omslag (http://www.revolvermag.com/wp-conten...One_Cover.jpg), titel (Down IV Part I - The Purple EP) och releasedatum är spikade och det blir inte förrän den 18e September man får ta del av hela kakan.
This Work Is Timeles ( http://www.youtube.com/watch?v=FmD5-XCG-zw) är ju också bra som demoversion så det blir intressant att höra om bandet gjort större ändringar på den inför EPn.

NP: Electric Wizard - Scorpio Curse
Citera
2012-07-28, 12:01
Medlem
Cracktusens avatar
NP: Nightstalker - Go Get Some
http://www.youtube.com/watch?v=HqQNHU13_aA

Nu är det lördag, nyduschad, rökelse, löning, bakfyllan redan borta & schyssta planer till kvällen. LIFE IS GOOD!
Citera
2012-07-28, 23:57
Medlem
Electric Wizard - I, the Witchfinder

För övrigt kan jag ju tipsa er skräcktittare om filmen Mark of the Devil, vilken man skulle kunna säga att texten är baserad på, möjligtvis också ihop med Witchfinder General, och för er som ej vet härstammar öppningsljudklippet från förstnämnda rulle.

EDIT; Nu när jag ändå är igång och nördar kan jag delge mig med mer oviktigt vetande.
You're all the same, the lot of ya'. With your long hair and faggot clothes...Drugs, sex. Every sort of filth. And you hate the police, don't ya' från Wizard in Black är från fenomenala Living Dead at the Manchester Morgue. Tutti I Colori Del Buio från We Live är från en 70-talsgiallo med samma titel, låten We Live använder sample från Psychomania och såklart och slutligen (för mer orkar jag inte) låten Living Dead at the Manchester Morgue från We Live från ovannämnda film.

Tilläggas bör att detta visste jag innan och utan då jag sett och älskat alla filmer innan Electric Wizard klev in i min värld. Det klickade verkligen direkt, jag visste omedelbart att det var musik för mig.

Oooch för att bli Ont igen, så;

NP: Electric Wizard - Tutti I Colori Del Buio
Senast redigerad av Stockton.T 2012-07-29 kl. 00:13.
Citera
2012-08-01, 13:43
Medlem
Bortgångs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Electric Wizard - I, the Witchfinder

För övrigt kan jag ju tipsa er skräcktittare om filmen Mark of the Devil, vilken man skulle kunna säga att texten är baserad på, möjligtvis också ihop med Witchfinder General, och för er som ej vet härstammar öppningsljudklippet från förstnämnda rulle.

EDIT; Nu när jag ändå är igång och nördar kan jag delge mig med mer oviktigt vetande.
You're all the same, the lot of ya'. With your long hair and faggot clothes...Drugs, sex. Every sort of filth. And you hate the police, don't ya' från Wizard in Black är från fenomenala Living Dead at the Manchester Morgue. Tutti I Colori Del Buio från We Live är från en 70-talsgiallo med samma titel, låten We Live använder sample från Psychomania och såklart och slutligen (för mer orkar jag inte) låten Living Dead at the Manchester Morgue från We Live från ovannämnda film.

Tilläggas bör att detta visste jag innan och utan då jag sett och älskat alla filmer innan Electric Wizard klev in i min värld. Det klickade verkligen direkt, jag visste omedelbart att det var musik för mig.

Oooch för att bli Ont igen, så;

NP: Electric Wizard - Tutti I Colori Del Buio

Tackar för detta härliga djupdyk i Wizards universum.

NP Seven Sisters of Sleep - Monastaries
Citera
2012-08-01, 14:31
Medlem
Facepalmx2s avatar
Tackar som fan för tipset om Seven Sisters Of Sleep. Stört jävla bra band!

NP: Seven Sisters Of Sleep - Passed Out Standing
Citera
2012-08-01, 20:38
Medlem
Oakenshields avatar
Ingen just exakt nu men

Ufomammut ~ Idolum

snurrade här igår.
Citera
2012-08-01, 22:50
Medlem
Facepalmx2s avatar
Såg nu att Kongh blir förband åt Electric Wizard på Nalen! Fy helvete vilken tung kväll det kommer bli!
Citera
2012-08-01, 22:54
Medlem
blackmetalboyboys avatar
http://www.youtube.com/watch?v=yC9oU...eature=related

jag har sett neurosis, saint vitus och om live men det här är ju bara löjligt
Citera
2012-08-02, 12:35
Medlem
Bortgångs avatar
High On Fire - How Dark We Pray
Citera
2012-08-03, 11:31
Medlem
monolithics avatar
NP: Pagan Altar - Volume 1

Favoritalbum med Pagan Altar? Sjukt svårt att välja enligt mig, alla är verkligen mästerverk. Får nog säga Vol. 1 ändå, låtar som The Black Mass och Pagan Altar är svårslagna.
Citera
2012-08-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facepalmx2
Såg nu att Kongh blir förband åt Electric Wizard på Nalen! Fy helvete vilken tung kväll det kommer bli!

NP: Om - On the Mountain at Dawn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in