2013-06-03, 19:05
Medlem
Saint Vitus - Born too Late
Citera
2013-06-03, 23:22
Bannlyst
Saint Vitus - Let The End Begin
Citera
2013-06-03, 23:23
Medlem
dirsps avatar
Colour haze - aquamaria perfekt att softa till i mörkret nu
Citera
2013-06-04, 00:58
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Saint Vitus - Born too Late

Den ultimata partydödaren brukar vi säga. I lördags hade vi "finbesök" som kom när låten drog igång och gick innan den var över. Funkat bra hittills så rekommenderar den vid oväntat besök.

Lite proto-doom från island Icecross JesusFreaks

http://www.youtube.com/watch?v=YIEISmNqPbQ
Citera
2013-06-04, 14:57
Medlem
erections avatar
Underhållande intervju med Wino: http://www.youtube.com/watch?v=MKsMYryxgZ4

Thergothon - Elemental
Citera
2013-06-04, 19:11
Medlem
damnLFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortgång
Sitter och toklyssnar på nya Church of Misery

Det svänger bra!!
Yeah! Ska kika in det snarast.

tar Khold här. Bäng som fan på två olika rökmixar.
Citera
2013-06-04, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmetalboyboy
Den ultimata partydödaren brukar vi säga. I lördags hade vi "finbesök" som kom när låten drog igång och gick innan den var över. Funkat bra hittills så rekommenderar den vid oväntat besök.

Lite proto-doom från island Icecross JesusFreaks

http://www.youtube.com/watch?v=YIEISmNqPbQ

Haha, det kan jag tänka mig. Om inte det biter är Bongripper ett säkert kort, kan ju tänka er vilka reaktioner Satan Worshipping Doom ger hos folk som tittar snett när man knäpper på lite Sabbath.

Ont: En fet jävla holk & Electric Wizard - Weird Tales
Senast redigerad av Stockton.T 2013-06-04 kl. 21:43.
Citera
2013-06-05, 19:13
Medlem
Electric Wizard - Mind Transferral
Citera
2013-06-05, 22:03
Medlem
Pinto1s avatar
Sitter här spiknykter men lyssnar i alla fall på Bongripper - Worship
Så det är ju bra det
Citera
2013-06-05, 22:13
Medlem
kvertys avatar
blir inte mycket doom eller stoner nuförtiden, vet inte varför, är väl en fas. black metal ena veckan och blues andra, så det brukar vara

nu dricker jag en spaten münchen och kör jag någon downtempo, chill out eller vad det kallas, Solar Fields och Carboned Based Lifeforms, så jävla bra på alla sätt och vis...hade tyvärr ingenting "on-topic" att bidra med men som trådstartare tar jag mig alla friheter som finns
Citera
2013-06-05, 22:22
Medlem
kvertys avatar
Church of Misery's senaste måste kollas upp! Är det något mer att se fram emot? Jex thoth väntar jag på...
Citera
2013-06-05, 23:30
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Church of Misery's senaste måste kollas upp! Är det något mer att se fram emot? Jex thoth väntar jag på...

Det mesta jag har sett fram emot i år har faktiskt redan släppts, däribland Uncle Acid, Cult of Luna, Moss, Ocean Chief, Cough/Windhand-splitten, och nu även Church of Misery (som väntar med att lyssna på tills jag har vinylen).

Vilka doom-släpp anser folket vara de hittills bästa i år då? Själv tycker jag att Primitive Man - Scorn och Toner Low - III är två av de starkaste. Även Ocean Chief, Moss och Bong har levererat redig doom, Weed Priest's debut var också en trevlig överraskning.

Sen undrar jag också lite om vad ni tycker om Pelagial av The Ocean, en platta som har hyllats av de flesta. Själv tycker jag att konceptet är fullkomligt genialt, men att utförandet är sämre. Riffen är trötta och ganska ointressanta, och dynamiken är ineffektiv och alldeles för förutsägbar. Nej, årets post metal-platta är Cult of Lunas Vertikal, även om jag blev något besviken på den också.

NP: Bong - Untitled 1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in