2013-06-05, 23:44
Medlem
Pinto1s avatar
Black sabbath - 13 (Hela albumet)
http://www.youtube.com/watch?v=EgvvixpAT8w

Om man bara sväljer att det inte är 70-talet längre så är det fan en bra skiva
Citera
2013-06-05, 23:44
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facepalmx2
Det mesta jag har sett fram emot i år har faktiskt redan släppts, däribland Uncle Acid, Cult of Luna, Moss, Ocean Chief, Cough/Windhand-splitten, och nu även Church of Misery (som väntar med att lyssna på tills jag har vinylen).

Vilka doom-släpp anser folket vara de hittills bästa i år då? Själv tycker jag att Primitive Man - Scorn och Toner Low - III är två av de starkaste. Även Ocean Chief, Moss och Bong har levererat redig doom, Weed Priest's debut var också en trevlig överraskning.

Sen undrar jag också lite om vad ni tycker om Pelagial av The Ocean, en platta som har hyllats av de flesta. Själv tycker jag att konceptet är fullkomligt genialt, men att utförandet är sämre. Riffen är trötta och ganska ointressanta, och dynamiken är ineffektiv och alldeles för förutsägbar. Nej, årets post metal-platta är Cult of Lunas Vertikal, även om jag blev något besviken på den också.

NP: Bong - Untitled 1

Har missat Moss och Toner Low nyaste, får leta runt internetdjungeln efter det. Ocean Chief är ju hur feta som helst, ångrar inte en sekund av något av deras material tror jag.

Uncle Acid var en liten besvikelse, kan inte sätta fingret på det men fann inte samma magi som i Blood Lust.

Bong senaste måste jag också kolla upp! Fan älskar allt dronigt-psykedeliska med dom. Bra att du uppdaterar lite Facepalmx2!
Citera
2013-06-05, 23:50
Medlem
Pinto1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Har missat Moss och Toner Low nyaste, får leta runt internetdjungeln efter det. Ocean Chief är ju hur feta som helst, ångrar inte en sekund av något av deras material tror jag.

Uncle Acid var en liten besvikelse, kan inte sätta fingret på det men fann inte samma magi som i Blood Lust.

Bong senaste måste jag också kolla upp! Fan älskar allt dronigt-psykedeliska med dom. Bra att du uppdaterar lite Facepalmx2!

Själv tycker jag att skivan var bra som fan, Bäst är dock fortfarande Vol 1
Citera
2013-06-05, 23:53
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto1
Black sabbath - 13 (Hela albumet)
http://www.youtube.com/watch?v=EgvvixpAT8w

Om man bara sväljer att det inte är 70-talet längre så är det fan en bra skiva

Nice! Visste inte att det hade läckt än. Vettefaaan alltså, har inget positivt att säga om Ozzys röst alltså, fast det har jag inte haft sedan Ozzmosis.
Citera
2013-06-06, 00:09
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto1
Själv tycker jag att skivan var bra som fan, Bäst är dock fortfarande Vol 1

Vetteffaaaaaan, skön platta helt klart, tunga riff och helt OK sound. Blood Lust har en helt annan atmosfär, som om materialet var skrivet under en snetripp på LSD i en gammal potatiskällare nånstans i Texas med sönder EQ:ade speakers. Sprunget ur galenskap eller inte vill jag inte ens veta, det är den känslan som jag får, tyvärr blir det som crack cocain att man vill bara ha mer sen blir man besviken när det inte lever upp till samma känsla
Citera
2013-06-06, 00:26
Medlem
Pinto1s avatar
Citat:
Nice! Visste inte att det hade läckt än. Vettefaaan alltså, har inget positivt att säga om Ozzys röst alltså, fast det har jag inte haft sedan Ozzmosis.

Helt klart det största felet med skivan, som sagt ifall man accepterar att det inte är 70-talet längre så är det en bra skiva. Hade det varit ett nytt band som släppt skivan så hade jag tyckt att det var en riktig höjdare men helst hade jag sett att Sabbath bara hade dragit ut på en reunion turné och skippat skivan, men nu är det som det är och jag är glad att det inte är helt åt helvete

Citat:
Vetteffaaaaaan, skön platta helt klart, tunga riff och helt OK sound. Blood Lust har en helt annan atmosfär, som om materialet var skrivet under en snetripp på LSD i en gammal potatiskällare nånstans i Texas med sönder EQ:ade speakers. Sprunget ur galenskap eller inte vill jag inte ens veta, det är den känslan som jag får, tyvärr blir det som crack cocain att man vill bara ha mer sen blir man besviken när det inte lever upp till samma känsla

Haha förstår vad du menar men kör Mt. Abarax ett par varv så kanske du ändrar dig Tycker konceptet med hela skivan är riktigt coolt, att det handlar om en sekt uppe i bergen, sånt ger mig en bra känsla av någon anledning
Citera
2013-06-06, 00:46
Medlem
kvertys avatar
Ptahil - The Black Fire
Citera
2013-06-06, 12:47
Medlem
marcusgends avatar
Fu Manchu-Eatin' Dust
Citera
2013-06-06, 18:16
Medlem
Hög på gräs i vanlig ordning (och faktiskt på livet för första gången på fruktansvärt många år!) och till det spisar jag Variations on a Theme-plattan.

NP: Om - On the Mountain at Dawn

Varför tar inte Sleep och släpper något nytt förresten? Känns som Pike sitter på en handfull riff efter alla dessa år som skulle passa Sleep som handen i handsken. Skulle väl dessutom inte vara något problem för Jason Roeder att lägga trummor.
Senast redigerad av Stockton.T 2013-06-06 kl. 18:20.
Citera
2013-06-06, 20:38
Medlem
erections avatar
Yes äntligen fixat ny vinylspelare! http://i40.tinypic.com/2ujkv86.jpg

Firar med lite buprenorfin och Church of Misery - Ripping Into Pieces (Peter Sutcliffe)

Rock 'n Roll!
Citera
2013-06-06, 21:55
Medlem
Pinto1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erection
Yes äntligen fixat ny vinylspelare! http://i40.tinypic.com/2ujkv86.jpg

Firar med lite buprenorfin och Church of Misery - Ripping Into Pieces (Peter Sutcliffe)

Rock 'n Roll!

Härligt! Tog faktiskt och kollade upp church of misery i går och fan, det var ju riktigt bra! Fan att man aldrig får tummen ur och kollar upp band man annars aldrig lyssnar på
Citera
2013-06-06, 22:55
Medlem
Ocean Chief - Slipsten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här