2011-01-17, 14:09
Medlem
Cerozs avatar
"Mannen i 20-årsåldern i Lerum dödade katter och en hund på bestialiska sätt 2009. Han lade ut bilder och skröt om såna illdåd på Flashback. Polisen lyckades spåra mannen via ip-numret"

Citerat ifrån dagens Metro.

Är det så att Flashback lämnar ut ipnummer till polisen?
Har för mig att Flashback har som policy att inte lämna ut sånna uppgifter oavsett vad de än gäller.
Citera
2011-01-17, 14:12
Medlem
Tenshiis avatar
Det är nog snarare via bildhosten eller något liknande de har gjort det.
Citera
2011-01-17, 14:12
Medlem
i-can-flys avatar
Han kan ju faktiskt lagt ut på andra sidor.
Citera
2011-01-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceroz
"Mannen i 20-årsåldern i Lerum dödade katter och en hund på bestialiska sätt 2009. Han lade ut bilder och skröt om såna illdåd på Flashback. Polisen lyckades spåra mannen via ip-numret"

Har för mig att Flashback har som policy att inte lämna ut sånna uppgifter oavsett vad de än gäller.

Tror inte Flashback hjälpte till utan snarare att polisen har säkert tunnlar som de kan gå igenom för att komma åt IP.
Btw, vart är tråden om detta?
Citera
2011-01-17, 14:14
Medlem
Tror inte de spåra upp honom via Flashback, utan jag tror genom uploading sidan.
Citera
2011-01-17, 14:15
Bannlyst
Citat:

Har du något emot att de gjorde det till polisen så han åkte fast?
Det gäller att man har rätt till anonymitet så länge det inte finns själig anledning, t.ex att användare hotar med självmord eller det finns brottmisstanke/hotbild mot annan person kan jag tänka mig. Bättre du frågar FB om detta om du verkligen vill veta.
Citera
2011-01-17, 14:21
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnfowles
Har du något emot att de gjorde det till polisen så han åkte fast?
Det gäller att man har rätt till anonymitet så länge det inte finns själig anledning, t.ex att användare hotar med självmord eller det finns brottmisstanke/hotbild mot annan person kan jag tänka mig. Bättre du frågar FB om detta om du verkligen vill veta.

Är ganska säker på att Flashback inte lämnar ut IP-nummer oavsett orsak.
Citera
2011-01-17, 14:23
Medlem
Scarecrovvs avatar
Måste ju varit den där idioten som la 2 kattungar i en vakum påse och sög luften ur dom!! Bra sätt dit idioten
Citera
2011-01-17, 14:28
Medlem
Länka tråden för i helvete!
Citera
2011-01-17, 14:29
Medlem
i-can-flys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarecrovv
Måste ju varit den där idioten som la 2 kattungar i en vakum påse och sög luften ur dom!! Bra sätt dit idioten
pics or it didnt happen.
Citera
2011-01-17, 14:40
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:

Vad jag vet så hittades han av Flashback-detektiver som outade honom här och inte genom att polisen spårade hans ip. Bevisen kom väl senare när polisen kopplade ihop hans ip med bilderna.
Citera
2011-01-17, 15:27
Medlem
Stess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Vad jag vet så hittades han av Flashback-detektiver som outade honom här och inte genom att polisen spårade hans ip. Bevisen kom väl senare när polisen kopplade ihop hans ip med bilderna.

Japp, det var ruskigt bra detektivarbete bakom det hela. Det var t o m några användare som drog på sig avstängning för att outa honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in