• 3
  • 4
2011-02-07, 20:18
Medlem
Encias avatar
Så här utvecklade är vi då:

http://www.youtube.com/watch?feature...otation_875215
Senast redigerad av Encia 2011-02-07 kl. 20:20.
Citera
2011-02-07, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Encia
Så här utvecklade är vi då:

http://www.youtube.com/watch?feature...otation_875215
verkar inte speciellt utvecklade, eftersom dom fortfarande krigar, som primitiva djur
Citera
2011-02-08, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
jag tvivlar på att vi skulle vara dumma nog att göra hela jordens yta till stad. det är viktigt att ha natur också, det renar luften och sånt.

teknologi kan inte lösa några problem, det kan bara skapa problem. du kan inte släcka en eld genom att hälla bensin (teknologi) på den, du måste hälla vatten (natur) på den.
Vad tänkte du göra när det kommer en astroid eller komet flygande? Den dagen kommer, det är inte en fråga OM utan när den kommer.
Då skulle du allt vilja att vi hade teknologi, annars går vi samma öde till mötes som dom där duma ödlorna som levde för 65 miljoner år sedan.

Eller för att inte tala om den dagen då solen expanderar och slukar jorden, då hade du allt velat att vi koloniserat någon annan lämplig planet.

Citat:
verkar inte speciellt utvecklade, eftersom dom fortfarande krigar, som primitiva djur
Krigar primitiva djur?

Ts.
Kolla på filmen ''Idiocracy'' så får du ett smakprov om hur det skulle kunna se ut.
Senast redigerad av Fistor 2011-02-08 kl. 00:33.
Citera
2011-02-08, 00:51
Medlem
Citat:

Jag ville bara berätta att jag spenderat nära på 1.5 timmar att läsa inlägg från dig OCH tittat i din youtube kanal.

....

Det har varit väldigt roligt.

Tack för underhållningen
Senast redigerad av Peggom 2011-02-08 kl. 01:06.
Citera
2011-02-08, 01:25
Medlem
Om en miljard år har vi nått den gränsen att alla är så enade som folk att vi kan gå ihop och straffknulla den dumma jäveln som ställer en sån här fråga!

Jag brukar sällan reagera negativt, men vafan, EN miljard år?

Vi har inte det perspektivet att ens kunna föreställa oss något sådant. Om du hade frågat någon för 20 år sedan, om de trodde att i princip varenda människa kommer ha en mackapär (mobil) som kan ta fram vilken information som helst, bara den är känd för människan (internet). Och ha koll på vart vi är i realtid (GPS), dessutom lyssna på musik och kolla på filmer (spotify, youtube). Få människor hade kunnat greppa något sådant.

Du snackar om en miljard år? Trollar du eller är du hjärndöd? Jag är inte arg på dig, utan jag blir arg på samhället som odlar fram dessa värdelösa människor som inte bidrar till en bättre framtid.

10 år sedan hade vi floppy på 1.44mb och idag har vi micro sd på 32gb. Detta är vad vi konsumenter får tillgång till, tänk dig militär och regering.

Återigen ber jag om ursäkt, men jag blir upprörd.
Citera
2011-02-08, 22:03
Medlem
Gridiots avatar
Vi kommer inte vara människor efter samma definition som idag. Antingen modifierar vi oss själva eller så äger någon eller några evolutionära processer rum och vi förändras på det sättet. Det har aldrig funnit någon art som kommit i närheten av att bevaras i en miljard år.
Citera
2011-02-08, 22:17
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot
Vi kommer inte vara människor efter samma definition som idag. Antingen modifierar vi oss själva eller så äger någon eller några evolutionära processer rum och vi förändras på det sättet. Det har aldrig funnit någon art som kommit i närheten av att bevaras i en miljard år.
Men har det funnits någon art som sett till att de i princip tillåter alla individer att överleva oberoende av egenskaper?
Citera
2011-02-16, 09:53
Medlem
jag tror vi skulle använda hjärnan mycket mer iaf, och ha mer utveklad meditation samt tekniker för att massera hjärnan så perfekt med hjälp av stimulans att den utsöndar de exakta ämnerna för att man ska uppleva total "extas" vid varje sekund av vårt liv.
då skulle vi någ vuxit ganska stora i massa också, men vi skulle säkert vara lata som idag.
vi skulle va väldigt stora skapare, typ skapa exakt det man tänker på hela tiden vi skulle säkert ha vår egna planet att bo på, och vi hade gjort jättestora sköld av tåligt material för att skydda oss mot fiender.. en tanke skulle kunna döda. men vi hade lärt oss att vägleda tankarna för mänsklighetens bästa.
om vi inte dör ut 2012 som våra förfäder "mystiskt gjorde för 28000 år sedan
Senast redigerad av pung_svett 2011-02-16 kl. 10:17.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in