Citat:
Ursprungligen postat av sbaum
Jag har inte denna tidskriftsamling tillgänglig
Det har däremot jag, vilket tillåẗer mig att syna din fräcka bluff.
Citat:
Bland inslag jag sett är artiklar om olika etniska grupper i Sverige och vad som utmärker dem
Några sådana artiklar har aldrig förekommit i Salt. Du ljuger, helt enkelt. Inom parentes kan man väl tillägga att det är svårt att begripa varför sådana artiklar skulle vara "rasistiska". Förnekar du att det finns olika etniska grupper i Sverige och att de utmärker sig på olika vis?
Citat:
minst en artikel om SD som var skriven på ett dubiöst sätt
Artikeln som du syftar på heter "De goda föresatsernas lagar" och skrevs av vänstermannen och juristen Erik Göthe. I texten anklagar Erik Göthe i förbifarten SD för att "förorda en raspolitik som är klockren Hitlerpolitik". Det är förvisso "dubiöst", eftersom det inte stämmer, men kan knappast kallas rasism.
Citat:
, angrepp på samerna,
Här slår du verkligen rekord i ohederlighet. Artikeln du syftar på är skriven av den dåvarande kulturredaktören på Finanstidningen Knut Carlqvist. Texten är en lång och väl underbyggd kritik av ett förslag från regeringen som gick ut på att tillerkänna samer en rad privilegier, enbart på grund av deras etniska härkomst. På vilket sätt menar du att det är rasistiskt att kritisera ett sådant förslag? Var Carlqvist inte i själva verket antirasistisk eftersom han motsatte sig privilegier baserade på ras?
Citat:
två olika grejer (helt okritiska) om förintelseförnekaren David Irving,
Salt publicerade en intervju (inte två) med den brittiske historikern David Irving. En mängd stora europeiska massmedia har intervjuat David Irving, t.ex. brittiska The Times, norska TV2 och spanska El Pais. Är de också rasistiska? Och exakt vad i Salts intervju menar du var rasistiskt?
Citat:
kritik mot judarnas makt i världen
Förnekar du att judar besitter stor "makt i världen"? Varför menar du att det är rasistiskt att kritisera den makten?
Citat:
Det blev bara värre och värre, och efter 5-6 nummer var det riktigt illa.
Om det är någonting som blir värre och värre så är det dina insatser här på Flashback. Du började med att skriva en lång serie spamliknande inlägg som inte innehöll någonting utom länkar till Tradition & Fason. Nu har du övergått till att sprida rena lögner.