2011-01-16, 22:00
Medlem
Hej!

Jag har precis köpt och monterat det här paketet från komplett.se http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=486145

Datorn startar och allt verkar funka, men den hittar inte grafikkortet! Jag har kollat både enhetshanteraren, som bara visar Standard VGA Graphics Adapter under Display Adapters, samt under Dxdiag som visar samma sak. Jag har provat att byta kortplats, installera nya drivrutiner om och om igen (från http://sites.amd.com/us/game/downloa..._win7-64.aspx). Jag har även pillat i BIOS och ändrat Graphics från PCI till PCI-E. Inget funkar.

Jag kör windos 7 ultimate, pirat.
Citera
2011-01-16, 22:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2011-01-16, 22:08
Medlem
danwars avatar
Testa kortet i en annan dator. Installera de drivrutiner som finns på skivan. Formatera HD och testa igen. Annars är det troligtvis defekt, ring till komplett och berätta vilka tester du gjort så får du skicka in kortet (troligtvis MB också) för felsökning.
Citera
2011-01-16, 22:09
Medlem
Dirtydivers avatar
Du har inte missat någon strömkabel som ska kopplas in på grafikkortet?
Citera
2011-01-16, 22:10
Medlem
Finns det några andra tester som kan vara värda att göra? Jag har inte tillgång till någon annan dator att prova kortet i tyvärr.

Det finns två strömkablar till kortet och både är i.
Citera
2011-01-16, 22:15
Medlem
danwars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrospektiv
Finns det några andra tester som kan vara värda att göra? Jag har inte tillgång till någon annan dator att prova kortet i tyvärr.

Det finns två strömkablar till kortet och både är i.

Får du bild från början? Du ska ju få bild i kortet även om drivrutiner inte är installerade. Om du inte får det är troligtvis kortet defekt.
Citera
2011-01-16, 22:17
Medlem
Jag får bild i början, jag sitter och skriver från den nya burken just nu. Men jag verkar använda någon inbyggd grafikkrets för mitt riktiga kort är det minsann inte.
Citera
2011-01-16, 22:36
Medlem
pozies avatar
Citat:
Jag får bild i början, jag sitter och skriver från den nya burken just nu. Men jag verkar använda någon inbyggd grafikkrets för mitt riktiga kort är det minsann inte.
kolla device manager vilka kort som är i? Ligger det på other devices så är det ju bara högerklicka och uppdatera drivrutiner, hände mig
Citera
2011-01-16, 22:37
Medlem
Finns inget under device manager :S
Citera
2011-01-16, 22:43
Medlem
danwars avatar
Citat:

Väldigt skumt. Får man bild genom grafikkortets portar så är det sällan fel på det. Men kan vara något skumt med drivrutinerna. Ring komplett imorgon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in