2011-01-16, 21:18
Medlem
hej

jag funderar på att skaffa ett fordon och mina funderingar kring valet går kring försäkringsfrågorna.

om vi bara tittar på tidsperioden då det är möjligt att köra motorcykel, alltså på sommarhalvåret låt säga 6 mån, och i renodlade pengar som går till att försäkra fordonet, alltså inte vad som "ger" mest för pengarna. (6 mån försäkring bil respektive MC)
vi säger att bilen och mc:n är av samma årgång och samma ålder (och kön) på personen som ska försäkra vardera fordon, hur stora blir prisskillnaderna samt vilka summor kan det handla om?
vi kan ju även jämföra åldrarna: 20, 30, 40 och 50 år för om jag inte minns fel så sjunker priserna ju äldre man blir.
jag som är i 20årsåldern vad är smartast att skaffa om man bara tittar på sommarhalvåret (och enbart pengamässigt)?

jag har letat mina hjärnceller fördärvade efter någon sund statistik på detta men utan några resultat, mitt nästa steg är att fråga er här på FB.
hoppas jag gjort mig förstådd
Citera
2011-01-16, 21:23
Medlem
Tror det kan bli lika dyrt respektive billigt beroende på vilken bil/mc du köper.

Jag har fått premieförslag på allt från 4000 kr till 100 000 kr om året på motorcyklar....
Citera
2011-01-16, 21:36
Medlem
TheVargrs avatar
Försäkringspremier beror på så mycket mer. Största variationen i pris är väl vad för typ av fordon du har, sport, custom osv. Sen årsmodell.
Citera
2011-01-16, 21:39
Medlem
Pris beror på var du bor,åldersgrupp,vad för bil/mc det gäller.
Kan både vara billigt och äckligt dyrt.

Mer sportbetonat=dyrt

Gå in på compricer och knapa in regnummer från ett antal fordon som kan vara av intresse
så kan du få ett hum av vad det kan kosta.Kolla det under vardagar då långtifrån alla
bolag går att få kontakt med just nu.
Citera
2011-01-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheVargr
Försäkringspremier beror på så mycket mer. Största variationen i pris är väl vad för typ av fordon du har, sport, custom osv. Sen årsmodell.
sport, 20 år, kanske 10 år gammal hoj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in