2011-01-16, 22:06
Bannlyst
Tycker du borde jobba på att istället bara avstå? Eller är det grupptrycket samt att vara fräck inför polarna som lockar en del? Svårt att säga Nej till cigg. Nä.
Citera
2011-01-16, 22:08
Medlem
Streckkodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latjoisse
Vill du röka så gör det, folk som ogillar rökning har en tendens till att krydda på rejält angående hur snabbt man blir beroende, jag har rökt snart i 7 år utan att bli riktigt beroende, då jag ibland tar paus från rökandet i ett par månader när jag tränar, men jag vill inte sluta att röka.

I somras rökte jag nästan 1 paket om dagen plus minus några cigg man ger bort vid behov till polare, medans nu på vintern röker jag kanske 3-4 cigg. Men det är väl olika från person till person och om du har stark vilja och självkontroll som säger att du inte skall röka mer än helger så kör.
Okej. Det handlar om personens egna självdisciplin alltså. Tack för allas erfarenheter.
Vore, som någon annan också påpekade, intressant med fakta kring fysiska nackdelar med rökningen och hur drabbad man blir av ett kontrollerat bruk
Citera
2011-01-16, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Ett och ett halvt år

När går den magiska gränsen då man helt plötsligt blir fast i ett nikotinmissbruk då?
Citera
2011-01-16, 22:09
Medlem
Streckkodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encap
Tycker du borde jobba på att istället bara avstå? Eller är det grupptrycket samt att vara fräck inför polarna som lockar en del? Svårt att säga Nej till cigg. Nä.
Nej jag röker inte bland andra. Skulle skämmas lite då förutom på fest då alkoholen flödar... Nej jag röker faktiskt själv hemma, just för att jag uppskattar det
Citera
2011-01-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PULSEBAR
När går den magiska gränsen då man helt plötsligt blir fast i ett nikotinmissbruk då?

Tre år, två månader och fem dagar.
Citera
2011-01-16, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Tre år, två månader och fem dagar.

På det viset!
Citera
2011-01-16, 22:17
Medlem
Anzen.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PULSEBAR
Då det blir en vana/psyket bugar för blossen.
Kan ta en vecka. Eller kanske 5 år.
Citera
2011-01-16, 22:24
Medlem
Äsch. Klart som fanken att det bara går att feströka. Jag rökte på 'heltid' förr. Men lade ner det och röker endast när det konsumeras alkohol. Bara att ställa in sig på det, inte svårare än så.
Citera
2011-01-16, 22:29
Medlem
Recores avatar
Jag har rökt i 10 år, snart 11.
Och mina tänder är inte gula, och min andedräkt är helt OK när jag inte borstat dem.
Citera
2011-01-16, 23:14
Medlem
Så jävla svårt är det inte. Första månaden är lite svår, men det går. Har gått från att röka hela tiden till att feströka. Målet är såklart att på lång sikt sluta helt.

Och hur farligt det är? Inte så farligt som media och icke-rökarna säger, men inte så ofarligt som rökarna säger.
Om vi säger så här, det är mindre farligt än att äta sån mat som de flesta äter varje dag.
Senast redigerad av Filling 2011-01-16 kl. 23:18.
Citera
2011-01-16, 23:42
Medlem
Streckkodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakkitt
Äsch. Klart som fanken att det bara går att feströka. Jag rökte på 'heltid' förr. Men lade ner det och röker endast när det konsumeras alkohol. Bara att ställa in sig på det, inte svårare än så.

Citat:
Ursprungligen postat av Recore
Jag har rökt i 10 år, snart 11.
Och mina tänder är inte gula, och min andedräkt är helt OK när jag inte borstat dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Så jävla svårt är det inte. Första månaden är lite svår, men det går. Har gått från att röka hela tiden till att feströka. Målet är såklart att på lång sikt sluta helt.

Och hur farligt det är? Inte så farligt som media och icke-rökarna säger, men inte så ofarligt som rökarna säger.
Om vi säger så här, det är mindre farligt än att äta sån mat som de flesta äter varje dag.
Låter fint, sånt jag ville höra

Men jag har ett starkt psyke. Har experimenterat med halucinogener utan att bli störd, om det nu säger någonting
Citera
2011-01-17, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streckkoden
Okej. Det handlar om personens egna självdisciplin alltså. Tack för allas erfarenheter.
Vore, som någon annan också påpekade, intressant med fakta kring fysiska nackdelar med rökningen och hur drabbad man blir av ett kontrollerat bruk
Denna artikel kan kanske vara intressant.
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/r...kroppen-snabbt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in