2011-01-16, 20:52
Medlem
tja, jag har en externhårdisk som är från samsung, S2 portable 250gigabytes minne.

Jag hade fått ett virus på den som sabbade min dator när den var inkopplad så jag bestämde mig för att gå in i Start > kör > cmd > diskpart > Select disk 1 > CLEAN.

och wipps så fanns inget kvar på den mer och jag trodde jag skulle bli helnöjd.
Men nu hittar inte datorn min lilla samsung längre och jag har försökt installera drivrutiner från deras hemsida men det är mer för att skapa en slags "backup" och det verkar inte finnas något för att "hitta" den igen.

Nu behöver jag hjälp från er som är kunniga!
hur ångrar jag detta / hittar jag den igen? tack på förhand!
Citera
2011-01-16, 21:14
Medlem
Zelogaths avatar
Jag är kass på datorer så har kanske fel, men jag förlorade halva min egentliga datorkapacitet då jag installerade ubuntu fel för ett par år sedan.
Dock så var det windows som hade tappat bort en partition tror jag, kan det vara samma sak här?
Minns inte hur jag fick tillbaka den tillslut men det var på något simpelt sätt som jag har glömt nu..
Testat att göra total återställning?
Citera
2011-01-16, 21:16
Medlem
nä, vad är det för något?
Citera
2011-01-16, 21:21
Medlem
Förstår inte riktigt varför du körde Clean-kommandot istället för att bara formattera den? Clean tar bort partitionen så nu finns det ingen partitionsinformation på disken längre och därför visas den inte i utforskaren.

Du sa aldrig vilken version av Windows du kör, du måste partionera om disken igen så att den går att formattera och det gör man lite olika beroende på om du kör XP/Vista/W7.

Drivrutiner behöver du absolut inte, det sköter Windows automatiskt.
Citera
2011-01-16, 21:52
Medlem
Start / Höger klicka på "Datorn" / Hantera / Diskhantering.

Det är i diskhanteraren som du skapar nya partitioner som du (snabb) formaterar. Hårddisken / Partitionen ser du i 2-3 olika rutor/bilder. Beroende på var/vilken du höger klickar på får du upp till 2-3 olika menyer med olika val.
Senast redigerad av panpo98 2011-01-16 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in