• 1
  • 2
2011-01-16, 14:56
Medlem
dkws avatar
Så fort man som trogen supporter börjar prata om the blues får man minst 9 av 10 emot sig.
Kommentarer som "man kan inte köpa historia" eller "ni har inget hjärta i klubben" samt "spelare går dit enbart för pengar" är inte allt för ovanliga.

Innan araben kom och köpte city var vi lika "fattiga" som NewCastle, men nu när vi har pengar och kan köpa oss bra spelare blir alla förvånade och arga?

Jag menar, har man ett lag vill man ju nå toppen och vinna allt. Även fucking sunderland hade köpt spelare om de hade pengar.

Och varför blir inte snacket om Real Madrid mer offentligt när de gäller spelar köp? Väldigt få kommenterar deras transferlista när de kommer på tal.

Och ingen kärlek? Bara det att när tevez ville lämna cluben fick han ett nytt, bättre kontrakt, som han sedan valde att avböja och fortsätta spela på sitt gamla.

"Så länge jag har på mig den ljusblåa tröjan kommer jag göra allt för att göra mitt bästa" - Tevez

Varför detta hat?
Senast redigerad av dkw 2011-01-16 kl. 14:59.
Citera
2011-01-16, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
Så fort man som trogen supporter börjar prata om the blues får man minst 9 av 10 emot sig.
Kommentarer som "man kan inte köpa historia" eller "ni har inget hjärta i klubben" samt "spelare går dit enbart för pengar" är inte allt för ovanliga.

Innan araben kom och köpte city var vi lika "fattiga" som NewCastle, men nu när vi har pengar och kan köpa oss bra spelare blir alla förvånade och arga?

Jag menar, har man ett lag vill man ju nå toppen och vinna allt. Även fucking sunderland hade köpt spelare om de hade pengar.

Och varför blir inte snacket om Real Madrid mer offentligt när de gäller spelar köp? Väldigt få kommenterar deras transferlista när de kommer på tal.

Och ingen kärlek? Bara det att när tevez ville lämna cluben fick han ett nytt, bättre kontrakt, som han sedan valde att avböja och fortsätta spela på sitt gamla.

"Så länge jag har på mig den ljusblåa tröjan kommer jag göra allt för att göra mitt bästa" - Tevez

Varför detta hat?

90=! 100, dvs alla hatar inte dem, jag har inte dem t.ex
Citera
2011-01-16, 14:59
Medlem
dkws avatar
Folk kanske är rädda för att City blir nästa stora lag i europa som kan konkurrera med alla lag?
Citera
2011-01-16, 15:02
Medlem
DanteAlighieris avatar
Har du varit inne i La Liga-tråden? Barca-fansens favoritgnällande gäller ju just att Real köper för mycket spelare.
Citera
2011-01-16, 15:04
Medlem
C.A.Tls avatar
Citat:

Varför detta hat?

Det där stämmer ju verkligen inte, är få lag som blir lika bespottade vad det gäller att vara "köpelag" som Real Madrid.
Citera
2011-01-16, 15:05
Medlem
Citat:
Folk kanske är rädda för att City blir nästa stora lag i europa som kan konkurrera med alla lag?

För mig är det tvärtom. Jag vill verkligen att City börjar utmana på allvar (t.ex. att City kommer riktigt långt i CL i framtiden).
Citera
2011-01-16, 15:11
Medlem
Koksredskaps avatar
Sedan araben köpte upp City har dom tappat sin själ.
Men det är så den moderna fotbollen ser ut idag, vill man vinna "får man lägga upp röven till någon shejk eller liknande som pumpar in sin deg i det öppna hålet. Själen sjunker som ett skepp medan framgångarna ökar och en ny publik tar vid som inte kan något om klubbens historia eller inte varit med om något som tidigare ägt rum i föreningen då verklighetens spel var i fokus.

En ny era tar vid och historien suddas ut.
Det är så det ser ut, rätt eller fel i dagen samhälle kan man diskutera. Pengar är vad det handlar om för att nå framgångar idag. Finansiärer utifrån utan klubbkänsla är det som styr idag.
Citera
2011-01-16, 15:15
Medlem
Extras avatar
Tänkte skriva något men Koksredskap summerade det rätt bra. Lag som Manchester City representerar verkligen det nya sättet att vägen till framgång är en jävla massa pengar och inte så mycket mer.
Citera
2011-01-16, 15:58
Medlem
F.D.Ls avatar
Man City är en klubb utan själ. Det är en klubb som förstör fotbollen med alla sina pengar och sina enorma summor de köper spelare för. Samma gäller för Real Madrid så klart, bägge klubbarna förstör fotbollen med sina pengar.

Nu kanske du förstör all hat.
Citera
2011-01-16, 16:10
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Det är i princip bara Bayern och Barca som har många produkter i sin startelva. Resterande lag är minst lika shoppingglada som City och inhandlar produkter från alla möjliga håll.
Citera
2011-01-16, 16:39
Medlem
dkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
Det är i princip bara Bayern och Barca som har många produkter i sin startelva. Resterande lag är minst lika shoppingglada som City och inhandlar produkter från alla möjliga håll.

Jo exakt, många lag handlar hit och dit, bara det att city, tillsammans med andra storlag köper duktiga spelare för stora pengar. Ser ingen skillnad på när Aston Villa köper tre spelare eller när city gör det samma.

Folk verkar bara kolla på hur stora pengar det handlar om. Däremot är jag för en köp-gräns per transferfönster.
Citera
2011-01-16, 17:24
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Jo exakt, många lag handlar hit och dit, bara det att city, tillsammans med andra storlag köper duktiga spelare för stora pengar. Ser ingen skillnad på när Aston Villa köper tre spelare eller när city gör det samma.

Folk verkar bara kolla på hur stora pengar det handlar om. Däremot är jag för en köp-gräns per transferfönster.

Alltså jag vet inte om det är så många som hatar Manchester City. Men däremot hatar man alla som helt plötsligt "Alltid har hejat på City", springer runt med Tevez tröja och "hatar Manchester United."

Finns väl en del som stör sig på att City kommer och köper deras lags spelare och sen sätter dem på bänken också. Tevez exemplet är kanske inte klockrent heller va? Han verkade väl inte direkt så trogen klubben för bara några veckor sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in