• 1
  • 2
2011-01-16, 14:38
Bannlyst
Min dator är cp. Det hela började med att den blev seg som fan. Sen började en massa program frysa och sluta svara. sen startade jag om datorn. När jag satte på så fick jag meddelandet att inte ett piss fungerar. Jag fick köra startreperationer. 3 stycken, de tog en 16h var att göra. När den var klar startade den om. Jag satte på och möttes av denna meny: Felen gick inte att åtgärda med startreperation. Du kan starta om datorn eller söka efter lösningar. Jag tryckte sök efter lösningar. Det tog 1,5 timme. Väl klar kom jag till en meny där de beskriver felen. Inte några lösningar.Fellistan är lång. Säkert 25 stycken. Datorn startars om och man börjar om på ruta ett. Wtf??????
Citera
2011-01-16, 14:39
Medlem
Formatera.
Citera
2011-01-16, 14:40
Medlem
joakimixs avatar
Kanske något virus ligger till grund?
Citera
2011-01-16, 14:42
Medlem
Kör en fullständig system undersökning med ditt Virus program
Om du har Windows skivor, starta en "Reparera Windows" Med dom.
Kör även en felsökning via Bios.

Pröva att starta den i felsäkert läge.
Citera
2011-01-16, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Miztah
Min dator är cp. Det hela började med att den blev seg som fan. Sen började en massa program frysa och sluta svara. sen startade jag om datorn. När jag satte på så fick jag meddelandet att inte ett piss fungerar. Jag fick köra startreperationer. 3 stycken, de tog en 16h var att göra. När den var klar startade den om. Jag satte på och möttes av denna meny: Felen gick inte att åtgärda med startreperation. Du kan starta om datorn eller söka efter lösningar. Jag tryckte sök efter lösningar. Det tog 1,5 timme. Väl klar kom jag till en meny där de beskriver felen. Inte några lösningar.Fellistan är lång. Säkert 25 stycken. Datorn startars om och man börjar om på ruta ett. Wtf??????

Ta datorn till en doktor om den e cp. Du ska inte försöka dra i datorn...klart den e seg...den e ju cp!
Om programmen fryser kontrollera att inte din granne har lagt isbitar på moderkortet efter din fest i fredags då du blömde stänga dörren när du däckade. Vad jag vet så har datorn ingen urinblåsa, så den kan inte pissa ut ölen du spille ut över den.

Men lite seriöst nu, har du viruskollat datorn? Kan du starta i felsäkert läge? Om ja, e den fortfarande seg? om ja...skjut över viktiga filer till usbminne alt dvd-skivor och formatera om burken.
Citera
2011-01-16, 14:53
Medlem
Mirrabelles avatar
Formatera... Lär ni er aldrig?
Citera
2011-01-16, 14:54
Medlem
Se till så att du har sparat allt oersättligt någon annanstans, och formatera sedan. För att undvika framtida problem, installera Mac OS X. Windows kommer alltid på nya sätt att jävlas med dig, oavsett version.
Citera
2011-01-16, 15:01
Medlem
Lifeafterthisones avatar
pröva en systemåterställning 1 månad eller så..
kanske inte gör så mkt men du kan ju alltid prova..
Citera
2011-01-16, 18:56
Medlem
Onkelkonkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Welkin
Se till så att du har sparat allt oersättligt någon annanstans, och formatera sedan. För att undvika framtida problem, installera Mac OS X. Windows kommer alltid på nya sätt att jävlas med dig, oavsett version.

"installera Mac OS X."

Ska han köra en vanlig kopia av disken eller hur ska han gå tillväga?
Citera
2011-01-16, 19:15
Medlem
RogerJerkers avatar
När ska de här Apple-trollen ge sig?

Ont, Backup, sen formatering.
Citera
2011-01-17, 02:06
Bannlyst
Okej, Hur gör man dessa åtgärder då? Lämnar man in skiten?
Citera
2011-01-17, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Miztah
Okej, Hur gör man dessa åtgärder då? Lämnar man in skiten?

Ja, samtidigt som dom ser allting du har på hårddisken. Alla dina nakenbilder på mormor och morfar, allting. Om dom vill.

Skämtåsido, vad har du lyckats ställa till med? Hur fan hände det?
Kan du tänka på några tveksamma program du har installerat den senaste tiden?

En omformatering låter som det säkraste valet, vet du hur man gör en omformatering?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in