2011-01-16, 13:51
Medlem
draåthelvetes avatar
När jag läser IDG:s datorartiklar så är det alltid ett himla hackande och gnällande sätt vad det gäller skribentens artikel. Massa folk som allmänt gnäller och tycker att det är värdelöst och det var väl inget nytt och blabla...Om de inte uppskattar artiklarna kan dom väl ge sjutton i att läsa eller åtminstone sprida negativitet omkring sig. Skriv en egen artikel då för helvete!

Någon som har någon teori om detta? Är det för att det sitter en massa inbitna människor och försöker tävla mot varandra i kunskap eller vad menas?
Citera
2011-01-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draåthelvete
När jag läser IDG:s datorartiklar så är det alltid ett himla hackande och gnällande sätt vad det gäller skribentens artikel. Massa folk som allmänt gnäller och tycker att det är värdelöst och det var väl inget nytt och blabla...Om de inte uppskattar artiklarna kan dom väl ge sjutton i att läsa eller åtminstone sprida negativitet omkring sig. Skriv en egen artikel då för helvete!

Någon som har någon teori om detta? Är det för att det sitter en massa inbitna människor och försöker tävla mot varandra i kunskap eller vad menas?
Tror det sitter många nördar på IDG som vet mer än vad många av deras journalister vet. Det krockar där, liksom jag håller med att vissa journalister borde läsa på lite innan de tar och skriver en artikel. Som privatperson är det omöjligt att hålla sig uppdaterad inom alla olika ämnen, oftast håller man koll på en grej. IDG är en bra lösning att kunna hålla sig uppdaterad på sånt som är utanför sitt område, men när det verka som en själv ändå vet mer än jounralisten så känns det bara fel. Jag gnäller dock inte, det är bara omoget.

Sen är många personer som sitter i kommentarerna på IDG fruktansvärt omogna generellt sett. En anledning varför jag sällan kommenterar, skriver hellre om sakerna här, hålls på högre nivå här.

Men vissa saker borde journalisterna lära sig så slipper de lite klagan. Det heter iOS och inte Ios, och det heter inte iPhone vs. Android, utan iOS vs. Android o.s.v. Men ja vad gör man? Många av journalisterna verka inte ens kolla i kommentarerna, fast försåtligt när hälften är negativt.
Citera
2011-01-16, 15:10
Medlem
draåthelvetes avatar
Jag förstår.

Jo här verkar det ju vara mer konkreta svar och uppdateringar man får och folk som faktiskt har koll på saker och ting, och sedan som du säger, att journalisterna säkerligen bör läsa på och faktagranska mer på vissa saker.

Sedan är det det stora nörderiet som man får en rimlig mängd av här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in