• 1
  • 2
2011-01-16, 05:55
Medlem
jompa101s avatar
har hrt att mac ska vara grymt att hacka med och har precis ftt min nya men vet ngon var man kan lra sig eller liknande, bara serisa svar
Citera
2011-01-16, 06:09
Medlem
Stormakts avatar
Brja med att kolla FAQ..
Citera
2011-01-16, 07:08
Bannlyst
Herregud.. Fr det frsta s r nog Linux/Unix/xxxxxxxxx bst att hacka med och fr det andra vad vill du hacka?
Citera
2011-01-16, 09:49
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponni
Herregud.. Fr det frsta s r nog Linux/Unix/xxxxxxxxx bst att hacka med och fr det andra vad vill du hacka?

Och OS X r...?
Citera
2011-01-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Och OS X r...?
OS X hrstammar frn Unix men r s otroligt barnskert att man inte kan gra ett piss p den.
Citera
2011-01-16, 11:47
Medlem
Sweetiepies avatar
Kra ngon...

Finns inget som gr att Mac r "bttre" att hacka p. Vad som krvs fr att hacka vissa saker r ofta verktyg som finns p alla operativsystem s som webblsare, FTP-klient, SSH-klient bla bla.

Dremot r Linux och Windows bttre att hacka p n Mac OS i speciella avseenden som du till exempel ska kncka trdlsa ntverk eller sniffa ntverk. Just fr att dessa verktyg bara finns p vissa plattformar.
Citera
2011-01-16, 12:16
Medlem
Sproxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
OS X hrstammar frn Unix men r s otroligt barnskert att man inte kan gra ett piss p den.

Kan du utveckla? Jag tycker personligen man kan gra vldigt mycket p OS X, och anser det som ett kraftfullt operativsystem.

Vad r det som Apple gjort "barnskert"?
Citera
2011-01-16, 12:24
Medlem
Eroos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sproxx

Tror inte han har upptckt att det finns terminal osv ;D
Sen s begriper han inte hur en dator "bara kan funka" och kallar den d barnsker.
Citera
2011-01-16, 15:26
Medlem
ei96byods avatar
Citat:

Mac OS X r ett certifierat UNIX-operativ, och gr man in i terminalen s finns det inga begrnsningar alls (s lnge man har ett administratrskonto).

Alla verktyg som finns till andra UNIX-operativ skall ocks fungera p Mac OS X, s jag ser verkligen inga begrnsningar med det.

Nr det gller att lra sig "hacka" som du TS uttrycker det, s har jag ingen erfarenhet, s jag kan tyvrr inte hjlpa dig. Men teknikmssigt borde Mac OS X vara utmrkt fr ndamlet.
Citera
2011-01-16, 19:08
Medlem
Deliras avatar
Citat:

Men snlla rara... Har man ingen aning kanske man ska undvika att uttala sig; det blir s ltt fel.
Citera
2011-01-16, 19:15
Medlem
jompa101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sproxx
Kan du utveckla? Jag tycker personligen man kan gra vldigt mycket p OS X, och anser det som ett kraftfullt operativsystem.

men typ hacka sig in p ngon annans data elr liknande :P
Citera
2011-01-16, 19:27
Medlem
Sproxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jompa101
men typ hacka sig in p ngon annans data elr liknande :P

Du menar att det r svrare att "hacka sig in p ngon annans data" p OS X jmfrt med t.ex. Windows?

Isfall kan jag sga att det inte stmmer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in