• 2
  • 3
2004-08-14, 17:11
Medlem
mickeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easytarget^aw
och hade det gått att resa bak i tiden så skulle vi redan träffat på mängder av tidsresenärer.

Om vi säger att du reser bakåt i tiden mot all din förmodan och din tro på vad som är sant och inte sant. Så innebär det också att du kan träffa dig själv, du skulle kunna skaka tass med dig själv. Vi säger för tio år sedan den aura och den frekvens som du reser tilbaka i tiden bär på överför du vid handskakandet till den kropp du var då. Du får den där frekvensen utan att det finns en händelse och erfarenhet. Det vill säga att det finns ingen bärande tid och det skapar en diskontinuitet i tiden och frekvensbanden i kroppen och detta kan skada själen och vilket leder också till att du kanske förändrat din framtid och det gör luckor i den tid som du minns men som inte finns längre....

Det mesta är från Mikael Kvist bok Tidskrigarna 1 - Den kosmiska komplotten
Citera
2004-08-14, 18:54
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Kul tanke, men jag personligen lutar åt att det är de flygande tefaten som kommer från framtiden.

Det tror jag också, dom där spinkiga varelserna som kommer ut ur tefaten med vattenskallar och stora svarta ögon är evolusionens resultat. Vi kommer att se för jävliga ut om ca 20.000 år.

Vi är deras förfäder och dom kanske bor på jorden eller någon annan planet, dom reser tillbaka för att titta på oss, en typ av utflykt till zoo:et för dom.
Citera
2004-08-19, 05:08
Medlem
toadapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easytarget^aw
och hade det gått att resa bak i tiden så skulle vi redan träffat på mängder av tidsresenärer.

Absolut, vilket hade påverkat våra val och ändrat själva meningen med resan.

Även om jag väljer att fara tillbaka till en avlägsen platts, typ en skog mitt i ingenstans påverkar jag allt runt omkring mig. Kaos-Teorin du vet...

Meeeen... Tidsresor är möjligt om vi överväger möjligheten för pararella universum! Då ändrar du inte ditt eget öde utan helt enkelt bygger upp ett nytt öde...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in