• 1
  • 2
2011-01-16, 03:34
Medlem
Tjena tjena.

Har sökt runt lite i forumet efter en tråd om lite mindre onyttig alkohol, men utan resultat så tänkte att jag startar en nu. Jo, min fråga är alltså: Finns det någon alkoholdryck som är mindre onyttig? Det är så att jag håller på att gå ner i vikt inför sommaren och har inte krökat sedan mitten av September så tänkte att det bör väl vara dags. Är en ölhävare vanligtvis, men det är ju det onyttigaste man kan dricka, så det går helt bort. Även så alkoholdrycker med läsk i. Har hört att vodka ska vara relativt nyttigt, stämmer det? Borde ju funka att blanda med juice i sådana fall.
Citera
2011-01-16, 03:36
Medlem
Stormakts avatar
Hemkört + C-Vitaminbrustabletter?

Annars finns det väl lightöl? Drick med måtta så ska du se att det inte är någon fara
Citera
2011-01-16, 03:41
Medlem
Aberaths avatar
Känns som att en screwdriver är så nyttigt som det kan bli.
Citera
2011-01-16, 03:59
Medlem
estecos avatar
Är du hyffsat ung och bara vill ha fylla med så få kalorier som möjligt så är vodka det västa alternativet. Jag hade lagt ut en del pengar på en god vodka som kan drickas ren, men att grogga med lightsaft är ett alternativ om du hellre vill det.

Ska du vara social så bestäm dig för att unna dig tex öl en dag i månaden utan att tänka på konsekvenserna av en kvälls drickande. Att göra ett avbrott i dieten/viktminskningen under en dag i månaden ger inga negativa effekter i det långa loppet och kan vara bra för motivationen att fortsätta gå ner i vikt. Akta bara så det inte blir flertalet dagar som du dricker utan håll dig till tex 1 gång/månad.
Citera
2011-01-16, 04:02
Medlem
Vodka + vatten om du nu tvunget ska grogga?

Undrar dock om sprit verkligen är så nyttigt, det innehåller väll en hel del socker? Kanske vin skulle varit bättre?

Jag tror dock du kan dricka vad du vill om du bara har tänkt dricka en dag.
Citera
2011-01-16, 04:42
Medlem
ragmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe
Vodka + vatten om du nu tvunget ska grogga?

Undrar dock om sprit verkligen är så nyttigt, det innehåller väll en hel del socker? Kanske vin skulle varit bättre?

Jag tror dock du kan dricka vad du vill om du bara har tänkt dricka en dag.

Även vin innehåller en del socker, ett normalt vinglas innehåller ca 7 sockerbitar.

(Källa: Ett kortleksspel som jag spelade under en fest.)
Citera
2011-01-16, 04:58
Bannlyst
Pripps Pure (50% mindre kolhydrater)
Citera
2011-01-16, 05:40
Medlem
Vin ska tydligen vara de ända rätta!
Citera
2011-01-16, 11:17
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magganlol
Tjena tjena.

Har sökt runt lite i forumet efter en tråd om lite mindre onyttig alkohol, men utan resultat så tänkte att jag startar en nu. Jo, min fråga är alltså: Finns det någon alkoholdryck som är mindre onyttig? Det är så att jag håller på att gå ner i vikt inför sommaren och har inte krökat sedan mitten av September så tänkte att det bör väl vara dags. Är en ölhävare vanligtvis, men det är ju det onyttigaste man kan dricka, så det går helt bort. Även så alkoholdrycker med läsk i. Har hört att vodka ska vara relativt nyttigt, stämmer det? Borde ju funka att blanda med juice i sådana fall.
För det första, vad menar du med "nyttig"? Alkohol är inte "nyttigt" i någon form. Hur har du tänkt att dricka? Ett glas för att det är gott eller är målet att bli lite på lyset? Torrt vitt vin, ev. blandat med Sprite Zero eller liknande innehåller relativt lite kolhydrater, men det krävs stor mängd för att uppnå "effekt". Ren sprit innehåller väldigt mycket kolhydrater, fast å andra sidan behövs inte lika mycket.
Det enklaste är att kolla energiinnehållet för öl, vin och sprit i en näringstabell och ta ställning till om det är "värt" att dricka det du tänkt. Personligen föredrar jag whisky, 10 cl ger 200 kcal och mycket smak under lång tid. Har du sen inte druckit på ett tag och gått ner i vikt så lär du även känna av det.
Citera
2011-01-16, 11:51
Medlem
Vodka + Redbull light, mintu, jäger och rosevin + Fanta free det där drack jag när jag banta
Citera
2011-01-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragmus
Även vin innehåller en del socker, ett normalt vinglas innehåller ca 7 sockerbitar.

Ok det var som fan, jag som trodde vin var något av det nyttigaste (i alkoholväg). Nu vet jag dock inte hur många sockerbitar andra alkoholdrycker innehåller men 7st lät ju ändå mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av _Anonym_
Vodka + Redbull light, mintu, jäger och rosevin + Fanta free det där drack jag när jag banta

Bara för att den är god (om den blandningen nu var det) betyder ju inte att den är nyttig för nyttig såg den då inte ut att vara för den lär ju innehålla 1kg socker.
Senast redigerad av kr0owe 2011-01-16 kl. 13:35.
Citera
2011-01-16, 13:47
Medlem
Azaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragmus

Sju sockerbitar? Låter inte troligt alls, de flesta torra viner innehåller väldigt lite socker trots allt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in