2025-03-30, 16:57
Medlem
janne3196s avatar
WT att filma förlossning?

Tycker ni det är WT att filma förlossning inne på BB?
Citera
2025-03-30, 17:07
Medlem
2013.s avatar
Det värsta måste ju vara när mannen hänger med in och kollar på.
Citera
2025-03-30, 17:07
Medlem
Klart det ska dokumenteras. Barnets första andetag, barnets första svanktatuering, barnets första halsbloss, osv.
Citera
2025-03-30, 17:15
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolarensPolare
Klart det ska dokumenteras. Barnets första andetag, barnets första svanktatuering, barnets första halsbloss, osv.
Nej, det är inte alls klart.
Citera
2025-03-30, 17:45
Moderator
Nospheratus avatar
Förekommer det ens i Sverige i någon större utsträckning? Känns som att det snarare är ett amerikanskt fenomen. Först filmar man på barnets baby shower (vilket mig veterligen inte förekommer i Sverige heller) där gästerna spelar in framtida hälsningar till det ännu ofödda barnet. Pappan filmar förlossningen. Och sen ska det då filmas här och där under barnets uppväxt.

När ungen sen ska dra iväg till college så gör man ett fint videokollage till ungen, innehållande korta klipp med allt från förlossning, baby shower, första home run, etc etc. Ungen brukar hellre vilja ta livet av sig med en träsked än att behöva se skiten. Mamman gråter och vinkar farväl till sitt barn som nu ska ut på vuxna äventyr. Pappan ler och vinkar.

Att filma förlossningen känns lite som en del av någon märklig amerikansk tradition. En del av någon slags bisarr myndighetspresent. Och kanske inte tänkt att hela familjen ska samlas runt och titta på om kvällarna.

Därför ställer jag mig tveksam till att svenskar sysslar med detta i någon större utsträckning. Vem hade de i så fall tänkt ska titta på skiten?
Citera
2025-03-30, 18:20
Jag har aldrig velat filma mina förlossningar.
Citera
2025-03-30, 18:41
Medlem
Sqrbankens avatar
Skulle som kvinna verkligen inte vilja ha en kamera siktad på mig under en förlossning i alla fall. Vet inte varför jag skulle kalla det för just "WT" att filma en förlossning. "osmakligt" (vilket iof. karaktäriserar WT), kanske?
Citera
2025-03-30, 18:55
Moderator
Popesizes avatar
Tråden "WT att filma förlossning?" instoppad i "Den stora tråden om att vara White Trash"

// MODERATOR
Citera
2025-03-30, 18:58
Medlem
Man får inte ens filma inne på BB.. Inte där mina barn har fötts iaf.
Citera
2025-03-30, 20:52
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Dom använder ej lök i maten normalt utan sådant lökpulver vitlökspulver och hävdar bestämt att det inte är någon skillnad eller smakar bättre till och med. Något jag störde mig på som fan han hävdade att det smakade bättre så äckligt ju man märker direkt skillnaden. Dom serverar överkokt pasta och röker under fläkten och lutar sig åt bespisningen som givetvis är flottig efter användning eldorado rapsolja givet.

En dålig hundägare är dom ofta som står och röker i parken snarare än att kolla hunden som skäller och dom har tvätfeta brudar men låtsas att det är inget konstigt med det. Kallar kvinnor som är vackra håller formen för "benrangel" istället. Bra är dåligt och dåligt är bra i en genuin WT-persons skalle dom klarar inte av att bli ifrågasatta på några plan inte ens under vänliga former. Borstar av sig allt som nej vadå och vänder på steken direkt. Det är deras mantra här i livet på gott och ont.

Finns dock roliga WTs jag tycker dom är skönare än tacky medelklass det är nog dom skitnödigaste jävlarna du kan tänka dig att ha och göra med alla kategorier. Bär själv skjorta varje dag och är polerad oklar klassbakgrund kan smälta in i olika rum väljer WTs över Tacky dom är svagare mentalt den senare gruppen beroende av att förhålla sig till nutida "fina" trender som styr hela deras liv dom är en neurotisk tragedi som behöver terapi.
Citera
2025-03-31, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
.... Först filmar man på barnets baby shower (vilket mig veterligen inte förekommer i Sverige heller) där gästerna spelar in framtida hälsningar till det ännu ofödda barnet....
Babyshower kommer stort i Sverige. Vänta ett par år som är det "det nya normala".
Ungefär som alla ungdomar/barn firar Halloween nu.

WT kungen själv. Jockiboi hade en babyshower bara för någon månad sen.
Citera
2025-03-31, 16:58
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Babyshower kommer stort i Sverige. Vänta ett par år som är det "det nya normala".
Ungefär som alla ungdomar/barn firar Halloween nu.

WT kungen själv. Jockiboi hade en babyshower bara för någon månad sen.
Haha, tja kanske det. Bara det att i USA är det knappast WT som sysslar med det där. Det hela är så pass starkt associerat med videokollage som avskedspresent för college. Som ungen inte vill se. Men är det tradition så är det. WT går däremot inte på college. Sånt är fisförnämt för dem.

Men absolut, svenskar importerar amerikanska traditioner som de sett på film. Inget snack. Det är bara det att inte ens amerikaner som filmar förlossningar tittar på det efteråt. Det är typ inte det som är grejen med att filma. Det är något de sparar och klipper in väl valda censurerade sekunder av åt ungen arton år senare.

Den traditionen kanske också kommer till Sverige. Fast, det funkar ju inte riktigt på samma sätt i Sverige. Ungarna flyttar inte ut och bor på college när de fyller arton. Det gör det ju däremot i USA i mycket större utsträckning. Ungen drar till college och i princip är det där och då de också flyger ut ur boet. De tar examen, skaffar jobb, flyttar till någon skokartong, och startar eget liv. Och det är därför jänkarna blir alldeles dramatiska när ungen ska dra iväg.

I Sverige skulle det ju bli ganska cringe att krama om sin artonåring och ge bort ett videocollage som ett minne från uppväxten. Snubben kommer ju bo hemma tills han fyller tjugofem, liksom. Så för mig är det fortfarande jävligt oklart varför svenskar skulle filma sina förlossningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in