2023-04-13, 07:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
De flesta av Familjeliv.se:s medlemmar är ett gäng anonyma olyckliga mytomaner dessutom, som i trådar om ekonomi ljuger om att de är ingenjörer och IT-tekniker och tjänar över 50 000kr i månaden, samtidigt som de i andra trådar skriver om sina olika problem och det framkommer att de uppbär bidrag pga dessa.

Ja, ett riktigt WT-forum om något, kvinnorna där är också väldigt lättkränkta.

Ja, jag kan inte med Familjeliv. En annan sak, är att det är ett helt gäng där som alltid är emot trådstartaren, vad det än gäller. Jag har själv ställt någon fråga där i anonymiteten någon gång, angående något relations- eller familjeproblem, och faktiskt blivit ledsnare av svaren än jag var innan... Även om det finns några stycken som är balanserade och omtänksamma också.
Citera
2023-04-13, 07:49
Medlem
CtrlAltPetites avatar
drogmissbruk i familjen brukar vara en ganska bra indikator på att man har med wt att göra
Citera
2023-04-13, 08:53
Medlem
st33rs avatar
Jag tycker det är lite WT-varning att bjuda en gäst på snabbkaffe.
Jag är inte särskilt snobbig av mig. Men snabbkaffe, det är riktigt illa-
Citera
2023-04-27, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Är det bara jag som tycker att det i regel är WT som är lite väl öppna med sina personliga (oftast psykiska men också traumatiska) problem jämt? Läste en kommentar av en kvinna på Facebook som tog upp sina personliga problem inom ett ämne som inte alls handlade om det. Jag gick av ren nyfikenhet in på hennes profil och yep, hon hade gått Livets Hårda Skola.

Ett solklart WT-tecken är ju att det står att man har gått Livets Hårda Skola på Facebook. Min uppfattning är att de som gått det är personer som har varit missbrukare av något slag eller vuxit upp i mycket skeva förhållanden.

Ja det är extremt typiskt. Speciellt till folk de inte känner så bra.
Citera
2023-04-27, 11:46
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag kan inte med Familjeliv. En annan sak, är att det är ett helt gäng där som alltid är emot trådstartaren, vad det än gäller. Jag har själv ställt någon fråga där i anonymiteten någon gång, angående något relations- eller familjeproblem, och faktiskt blivit ledsnare av svaren än jag var innan... Även om det finns några stycken som är balanserade och omtänksamma också.

Ja, svaren man får där är ofta elakare och mer nedtryckande än de kan vara här på Flashback, särskilt ensamma män som "beklagar sig" hamnar ofta i skottgluggen, pga ett gäng medelålders kvinnor som härjat i många år på forumet, och som är benägna att trycka på anmälnings-knappen så fort de känner sig kränkta av någons uppfattning. Är nog många som blivit frustrerade när de fått inlägg borttagna som synbarligen inte brutit mot någon regel.

Jag ser framför mig detta gäng medelålders bittra kvinnor stirrandes på sina skärmar, samtidigt som de äter fet mat och bara blir tjockare, samtidigt som de försöker inbilla folk på forumet att de är snygga och smala, och att maten ramlar ur munnen på dem när de ser ett inlägg som kränker dem. De går hemma i mysbyxor och utan arbete, varför de har så mycket tid att uppröra sig över sådant som skrivs på Familjeliv. Alltså en sorts WT-kvinnor.
Citera
2023-05-03, 08:16
Avstängd
TikTok.
Citera
2023-05-03, 10:52
Medlem
swimp78s avatar
Wt-kvinnor som lever för sina hundar eller katter är oftast de mest hatiska och konfliktsökande människorna som finns

Det är ett sätt att få känna sig i överläge tror jag, att få vara expert på hur man ska göra med djur och tillrättavisa andra

”Titta jag har byggt en trevlig hundkoja åt min hund”

Svar:
- ser inte kanterna vassa ut? Tycker jag ser.,
-hundar blir otrygga i hundkoja . Skulle aldrig låta min hund gå in själv i en koja.
-hunden kan ju dö av värmeslag om det blir sol
-hundar mår psykiskt dåligt av rektanglar
-hur kan du få äga ett djur?
-du borde skämmas , vet du ingenting !!?
Citera
2023-05-03, 11:13
Medlem
Låter studsmattan, poolen och paviljongen stå ute hela vintern. När våren kommer vajar paviljongens och studsmattans skyddsnät i trasor, poolen ligger tillplattad på marken.
Citera
2023-05-03, 13:24
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Born1995
Är det någon annan som verkligen har ett guilty pleasure i att vara/uppleva WT-"kultur" och mentalitet?

Jag är ett bajsnödigt tjänstehjon i större stad till vardags men kommer då och då tillbaks till hembygden och släkten, särskilt såhär års. Det är så fruktansvärt skönt att dricka en Norrlands Guld vid min kedjerökande morsa medans hon pratar om grannfejden bredvid över högljudda ungdomar i A-traktorer!

Crescendo uppnås när grannen slirar in på uppfarten likt glassbilen och man får smyga över till garaget för att ta del av de hitsmugglade, alkoholhaltiga frukterna från tyska marker

Man ifrågasätter sin värdighet som person strax efter men i stunden är man hel som människa igen!
Ja umgås man mycket med tacky medelklass till vardags kan det faktiskt vara skönt att träffa den här typen av människor då och då. Man kan slappna av, behöver inte fundera på vad man säger, behöver inte bevisa något.

Det finns något attraktivt i att bara "ge upp"
Citera
2023-05-03, 15:59
Medlem
Letrangeres avatar
Långt hår i hästsvans eller bulle och skägg, på både män och kvinnor
Citera
2023-05-07, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Låter studsmattan, poolen och paviljongen stå ute hela vintern. När våren kommer vajar paviljongens och studsmattans skyddsnät i trasor, poolen ligger tillplattad på marken.
Verkligen! Wt som bor i villa är verkligen en sort för sig. De orkar aldrig ta in sina cyklar ”för de ska ju ändå snart ut igen” eller täcka över grillen för ”nä, det behövs inte, den tål regn!” Detta är såklart helt felaktigt, och därför håller grejerna max två säsonger, sen köper wt nya cyklar/grillar/barnvagnar från Dollarstore, Biltema etc och dessa går samma öde till mötes. Att köpa kvalitetsgrejer och lägga lite energi på att vara rädd om grejerna är helt otänkbart. Det är viktigare att barnvagnen har rätt färg och en mugghållare, eller att grillen har någon cool inbyggd ledbelysning än att grejerna faktiskt fungerar och håller.
Citera
2023-05-11, 20:53
Medlem
Trontie123s avatar
Varför är WT så jäkla högljudda? Vissa skriker nästan när de pratar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in