Citat:
Ursprungligen postat av
MagnusBengtsen
Verklig WT är ju fattig vit i Apalacherna i USA eller fattig vit utan framtid i Sydafrika och inte småtjock söt 19-åring med barn på pizzerian i Hallstavik. Och inget fel på dem. Är jag WT när jag tänker så?
Instämmer. Har alltid associerat begreppet WT med ens socioekonomiska bakgrund, inte tankemönster eller levnadsval.
Många här verkar ju koppla jakt t.ex till alkoholiserade norrlänningar, men jakt är ju inte bara att skjuta älg. Kan ju lika gärna vara jakt med fågelhund för att skjuta änder eller dylikt, vilket krävs en tränad hund och rätt utrustning, som kostar en ansenlig summa pengar, naturligtvis. Har mött en del typiska övre-medelklasstyper som hållt på med just den aktiviteten. Sen är det ju inte direkt en nyhet med rikemansbarn som åker till Sydafrika för att fälla någon noshörning eller så. Blir ju då rätt märkligt att koppla jakt till just fattiga människor, när det förekommer i alla samhällsskikten. Samma med alkoholism, övervikt, drogmissbruk, ja, dessa typer av livstillstånd är ju inte förbehållna "Leif Marklund 52, sjukskriven".
Nej WT är i min värld valfri sydstats-amerikan, boendes i husvagn, arbetslös, methmissbrukande och få tänder kvar. Sen måste jag tillägga att begreppet "WT" är dumt, då dessa personer i mångt mycket är en summa av deras omgivning och att vem som helst som växt upp med deras förutsättningar förmodligen inte hade haft särskilt annorlunda resultat. Det gör dem inte till "trash" eller dåliga människor, endast fattiga människor.